הכנסות אנרג’יקס צמחו ב-53%, החברה עברה להפסד

ההכנסות ממכירת חשמל הסתכמו ברבעון בכ-24 מיליון ש"ח בעקבות הפרויקטים בפולין; ההפסד עמד על 7 מיליון שקל עקב גידול בסעיף הפחת ובהוצאות המימון עם הפרויקטים החדשים

אנרג’יקס פרסמה הבוקר תוצאות עיקריות לרבעון השני לשנת 2016: הכנסות החברה ברבעון ממכירת חשמל הסתכמו לכ- 24.5 מיליון ש"ח, גידול של 53% לעומת כ- 16.0 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות אלו כוללות את חלק החברה בהכנסות ממכירת חשמל בחברות ושותפויות מוחזקות לפי שיעור ההחזקה בהן. הצמיחה המשמעותית בהכנסות החברה מקורה בהכנסות מפרויקט Banie ופרויקט- Iława בפולין, אשר לא היו פעילים בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ-13.9 מיליון ש"ח לעומת כ- 10.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2015.

פרסום

ההפסד הנקי ברבעון הסתכם לכ- 7.0 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ- 1.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד נובע בעיקר מגידול בסעיף הפחת עקב הצטרפותם של שלב ב’ של פרויקט Banie בפולין ופרויקט מיתרים אשר לא נכללו ברבעון המקביל ומגידול בהוצאות המימון.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה לתאריך המאזן הסתכםבסך של כ- 520 מיליון ש"ח לעומת הון עצמי בסך של כ- 525 מיליון ש"ח ליום 30 בספטמבר 2015. עיקר הקיטון בהון נובע מחלוקת דיבידנדים בסך של כ- 12 מיליון ש"ח, מקיטון בהון בשל קרנות הון מהפרשי שער בסכום של כ- 24.4 מיליון ש"ח ומהפסד בסך של כ- 1.6 מיליון ש"ח. מנגד, חל גידול בהון בשל מימושי אופציות בתקופת הדוח בסכום של כ- 33.7 מיליון ש"ח (מתוכו סך של כ- 30 מיליון ש"ח כתוצאה ממימוש אופציות סדרה 2 על ידי אלוני חץ).

החברה צופה כי הכנסותיה בשנת 2016 יסתכמו בכ- 110 מיליון ש"ח לעומת תחזית רבעון שני שעמדה על סך של כ- 120 מיליון ש"ח, וכי ה- FFO יסתכם בכ- 73 מיליון ש"ח לעומת תחזית רבעון שני שעמדה על סך של 78 מיליון. כמו כן החברה צופה כי הכנסותיה בשנת 2017 יסתכמו בכ- 143 מיליון ש"ח לעומת תחזית רבעון שני שעמדה על סך של כ- 150 מיליון ש"ח, וה- FFO יסתכם בכ- 89 מיליון ש"ח, זהה לתחזית רבעון שני.

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג’יקס מסר: "כיום בבעלותנו כ- 170 מגה ואט של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל ובפולין, לעומת כ-100 מגה וואט בסוף שנת 2015 והחברה מקדמת פורטפוליו פרויקטים בפיתוח בהספק של MW750, מתוכם פרויקטים בהספק של כ- MW325 מוכנים להקמה.

"בפולין הקמנו 2 חוות רוח בהספק של כ-120 מגה וואט , מדובר בפרויקטים מורכבים אשר הוקמו בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום ובלוחות זמנים קצרים מהצפוי. הכבדת הרגולציה על תחום האנרגיה המתחדשת בפולין הביאה לירידה חדה במחיר התעודות הירוקות ובהתאם עדכנו את תחזיותינו לשנת 2016 ו- 2017.

"ניתן לראות כי הפגיעה בתזרים נמוכה משמעותית מהפגיעה בהכנסות הן בשנת 2016 והן בשנת 2017 וזאת הודות הן להתייעלות תפעולית אשר צפויה בשנת 2017 ומקיטון צפוי בעלויות המימון.

"בשוק האנרגיה הירוקה בישראל ישנן התפתחויות משמעותיות, הן בתחום הפוטו-וולטאי והן בתחום הרוח. לפני כחודש עדכנה רשות החשמל כי בכוונתה להוציא מכסות להקמת מתקנים בתחום הפוטו-וולטאי בהיקף של כ- 1,000 מגה המחולקים ל-6 הליכים מכרזיים בשנתיים הקרובות.

"כיום בבעלותנו 45 מגה ואט של פרויקטים פוטו-וולטאיים בישראל מחוברים ומניבים ובאמצעות המיזם המשותף שהקמנו יש לנו צבר פרויקטים של כ- 400 מגה ואט, מרביתם בשלבי בשלות מתקדמים, כך שאנו מעריכים כי אנו השחקן הגדול בשוק מבחינת היקף פרויקטים סולאריים המוכנים להקמה.

פרסום

"בהתאם להערכת רשות החשמל, המכסות צפויות להתפרסם החל מתחילת שנת 2017, ואנו מעריכים שאנרג’יקס תיקח חלק משמעותי באסדרה זו.

"במסגרת קידום פעילות הרוח בישראל, לאחר שניתן לפרויקט אר"ן אישור מותנה ממשרד הביטחון להקמת טורבינות בהספק מוערך של כ- MW100, חודש ההליך בות"ל וקידום הפרויקט עלה מדרגה מבחינה רגולטורית וסטטוטורית. זהו מנוע צמיחה נוסף עבור החברה בישראל.

"במקביל לביסוס מעמדה המוביל של החברה בשוק האנרגיה בישראל אנו בוחנים שווקים נוספים לפעילותה של החברה בדגש על מדינות מפותחות, לדוגמא ארה"ב. אנו מעריכים כי ארה"ב יכולה להיות פלטפורמה שבמסגרתה אנרג’יקס תוכל לממש את יתרונותיה היחסיים כחברה בעלת ידע וניסיון ייחודי בהקמת פרויקטים מורכבים בגודל בינוני ומעלה, הן בתחום הפוטו וולטאי והן בתחום הרוח, הקשרים האיתנים עם ספקי הטורבינות ואנשי המקצוע המובילים ולפתח עוגן משמעותי נוסף להרחבת פעילות החברה".

 בתמונה :אסא (אסי) לוינגר, מנכ”ל אנרג’יקס

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

יישום בינה מלאכותית (AI) בחוות שרתים עם Vertiv ואלכסנדר שניידר

3 באפריל 2024

מהפכת החשמל הביתי הירוק יוצאת לדרך:

7 במרץ 2024

אלקטרה פאוור וענקית האנרגיה אנלייט יקימו מיזם ייעודי לאספקת חשמל מאנרגיה יר...
אנלייט אנרגיה מתחדשת: השיקה של פרויקט סולארי ראשי בישראל והרחבת הנוכחות בהו...
GRÄSSLIN המקורי מתוצרת גרמניה חוזר לישראל! זמין עכשיו ברשתות הסיטונאיות
חברת החשמל זכתה זו השנה האחת עשרה ברציפות בדירוג השיא:
יישום בינה מלאכותית (AI) בחוות שרתים עם Vertiv ואלכסנדר שניידר

3 באפריל 2024

מהפכת החשמל הביתי הירוק יוצאת לדרך:

7 במרץ 2024

אלקטרה פאוור וענקית האנרגיה אנלייט יקימו מיזם ייעודי לאספקת חשמל מאנרגיה יר...
אנלייט אנרגיה מתחדשת: השיקה של פרויקט סולארי ראשי בישראל והרחבת הנוכחות בהו...
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום