חברת החשמל מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת אמפרסט

במסגרת אירוע משותף שנערך אתמול, 21.6, במעמד ראשי חברת החשמל וחברת אמפרסט השיקה חברת החשמל את כניסתן של מערכות טכנולוגיות חדשניות

 "שריג מידע" ומערכת IOT  

מערכות אלה נחשבות למתקדמות מסוגן ויובילו לשיפור משמעותי במערך

פרסום

הבקרה והשליטה של חברת החשמל 

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל : "מדובר בפיתוח מהמובילים בעולם להגנה על מתקנים רגישים".

חברת החשמל  יזמה ומובילה פרויקט חדשני של פיתוח מערכת שליטה ובקרה (שו"ב) אינטגרטיבית מהמתקדמות בעולם –  מערכת 'שריג מידע'.

אלוף (במיל') יפתח רון טל ,  יו"ר דירקטוריון חברת החשמל : "מדובר בפיתוח מהמובילים בעולם להגנה על מתקנים רגישים. חברת החשמל מתמודדת עם שורה של איומים על מתקניה , שיתוף הפעולה של חברת החשמל עם חברת אמפרסט ,אשר נולד בחממות של חברת החשמל ,הוביל לפתרונות טכנולוגיים פורצי דרך". שילוב טכנולוגיית IOT , המאפשרת לשלוט על מערכות שונות ולנטר מרחוק מהווה פריצת דרך משמעותית בכל הנוגע להטעמת טכנולוגיות מתקדמות על ידי החברה."

עופר בלוך , מנכ"ל חברת החשמל : " לצד מערך הגנה מתוחכם על מתקני החברה , מדובר בפיתוח כלי בעל פוטנציאל מכירות במאות חברות תשתית בעולם. חברת החשמל ממשיכה לקדם יצוא ידע  הן בתחומי הליבה של תכנון וביצוע תחנות כוח לצד , אתגרי העתיד בתחום הסייבר והביטחון."

נתן ברק, מנכ"ל אמפרסט: "בפיתוח התבססנו על אותה פלטפורמה שפועלת 24/7 בעשרות יישומים שונים ב- 4 יבשות בעולם. היא מאפשרת לחברת החשמל הישראלית להוביל את מהפכת ה-IOT. המערכת מאפשרת שליטה וניתוח אירועים ונתונים וחיבור בין מרכיבים המביאים בסיכומו של דבר לביצועים עסקיים טובים יותר, שירות איכותי ומובילים את חברת החשמל הישראלית להיות מהמתקדמות ביותר בעולם."

מערכת שריג מידע מהווה יישום זמן אמת תעשייתי של טכנולוגיות צבאיות. המערכת הותנעה כפרויקט מחקרי יישומי במסגרת ק.ר.ט (חממה לקידום רעיונות טכנולוגיים של חברת החשמל ) ופותחה בשיתוף עם חברת אמפרסט (אחת מהחברות המפתחות את מערכת כיפת ברזל).

שריג מידע משקפת את התפיסה המבצעית כפי שאופיינה על ידי  אנשי יחידת הביטחון של חברת החשמל עם חטיבת התקשוב בהובלת יוסי שנק  " המערכת שולטת על 34 אתרים תפעוליים ואסטרטגיים של חברת החשמל ומיועדת לשלוט על כל אתרי החברה. הכנסת מערכות אלה למערך הביטחון של החברה ולמערך הלוגיסטי של חברת החשמל מעמידה את חברת החשמל בחזית אחת עם שורה של חברות מתקדמות בעולם בכל הנוגע להטעמת טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך ".

המערכת מאפשרת שליטה מרכזית ומבוזרת על מגוון מערכות ואמצעי האבטחה באתרי חברת החשמל הפרוסים ברחבי הארץ כגון: טלוויזיה במעגל סגור שכוללת אלפי מצלמות, בקרות כניסה למתחמים רגישים, גדרות אלקטרוניות ואזעקות.

למערכת שריג מידע יכולות ביצוע ותוצאות מרשימות המשדרגות באופן משמעותי את מערך האבטחה הפיזית בחברת החשמל על ידי כלים מתקדמים לקבלת החלטות.

פרסום

שריג מידע פותחה באופן מודולרי המאפשרת התאמתה כפלטפורמת שליטה ובקרה לתחומים נוספים, מעבר ליישם בתחום הביטחון.

למערכת שריג מידע בוצעה הרחבת היכולות והותנע פרויקט פיתוח נוסף של יחידת קשר ואלקטרוניקה – מערכת IoT (INTERNET OF THINGS) לעולם התעשייה. מערכת שכוללת כלי לשליטה ובקרה עוצמתי עם יכולות אנליטיות לכמות גדולה של בקרי קצה קטנים, המפוזרים בשטח.

מערכת IoT  מיועדת לתת פתרונות מגוונים – משרשרת החשמל ועד לוגיסטיקה ותוביל לשיפור משמעותי בשליטה ובקרה במערך הלוגיסטי תפעולי של חברת החשמל .

במסגרת השלב הראשון של הטמעת  מערכת  IOT   תונח  תשתית לשילוב המערכת  במערך הביטחון של החברה ובמערך ניטור מערך הדיזל גנרטורים בחברה . תשתית טכנולוגית זו תאפשר בעתיד הלא רחוק הטעמת טכנולוגיה מתקדמת זו בתחומים רבים ומגוננים בסל המוצרים בהם חברת החשמל עושה שימוש .

נכון להיום קיימים מספר יישומי IoT בחח"י:

  • ניטור מערך דיזל גנרטורים (דג"ן) – מערכת תפעולית המנטרת כ- 300 דיזל גנרטורים בחח"י וכוללת הצגת מיקום גיאוגרפי, כמות סולר ותקלות.
  • ניתוק/חיבור צרכנים מרחוק – פיילוט בתחום ה- Smart Grid לניתוק וחיבור צרכני מתח נמוך מרחוק, כולל הצגת סטטוס עדכני של חיבור ומיקום הלקוח.
  • גילוי תקלות מתח – פיילוט בתחום ה- Smart Grid לגילוי תקלות במתח נמוך ומתח גבוה כולל דיווח אוטומטי למוקד 103, מוקדי ההשגחה ופיקוח קווים.
Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

מהפכת החשמל הביתי הירוק יוצאת לדרך:

7 במרץ 2024

אלקטרה פאוור וענקית האנרגיה אנלייט יקימו מיזם ייעודי לאספקת חשמל מאנרגיה יר...
אנלייט אנרגיה מתחדשת: השיקה של פרויקט סולארי ראשי בישראל והרחבת הנוכחות בהו...
GRÄSSLIN המקורי מתוצרת גרמניה חוזר לישראל! זמין עכשיו ברשתות הסיטונאיות
חברת החשמל זכתה זו השנה האחת עשרה ברציפות בדירוג השיא:
מפיצה אור- חברת גולדן לייט, שחקנית מובילה בתחום התאורה כולל תאורת חירום,
מהפכת החשמל הביתי הירוק יוצאת לדרך:

7 במרץ 2024

אלקטרה פאוור וענקית האנרגיה אנלייט יקימו מיזם ייעודי לאספקת חשמל מאנרגיה יר...
אנלייט אנרגיה מתחדשת: השיקה של פרויקט סולארי ראשי בישראל והרחבת הנוכחות בהו...
GRÄSSLIN המקורי מתוצרת גרמניה חוזר לישראל! זמין עכשיו ברשתות הסיטונאיות
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום