מהו תא פוטואלקטרי וממה הוא בנוי?

תא פוטואלקטרי מבוסס למעשה על התוצא הפוטואלקטרי . בתוך התא הפוטואלקטרי ישנו חומר מוליך למחצה, כאשר פוגע אור (פוטונים) בפני התא הפוטואלקטרי, החומר המוליך למחצה שבתוך התא משנה את מוליכותו החשמלית ובכך מאפשר זרימה של זרם חשמלי דרך התא.

חומר מוליך למחצה הוא חומר שתכונות ההולכה החשמלית שלו נמצאות בתחום הרחב שבין אלה של חומרים מוליכים לבין אלה של חומרים מבודדים. תכונות ההולכה של מוליך למחצה משתנות מאוד כתוצאה משינוי בגורמים חיצוניים כמו טמפרטורה ואור וזה בניגוד מוחלט לחומרים מוליכים רגילים וחומרים מבודדים.

פרסום

התא הנפוץ ביותר הינו תא סולארי. תא זה, הבנוי משתי שכבות של חומר מוליך למחצה, משמש להפקה ישירה של אנרגיה חשמלית על ידי קליטת קרינה אלקטרומגנטית מן השמש. כאשר קרינה אלקטרומגנטית בתדירות המתאימה נקלטת בשכבה העליונה, האלקטרונים ה"מיותרים" שבה משתחררים ממשיכת הגרעין והופכים חופשיים. המשיכה הרבה של השכבה התחתונה גורמת לאלקטרונים החופשיים לנוע מהשכבה העליונה דרך המוליך אל השכבה התחתונה. הדבר יוצר יונים חיוביים בשכבה העליונה, ויונים שליליים בשכבה התחתונה. כתוצאה מכך ישנה משיכה בין היונים ובעקבות כך ישנה מסירת אלקטרונים מהשכבה התחתונה אל העליונה דבר זה ימשיך כל זמן שהאור המתאים פוגע בתא.

פרסום

מאת: חיים ברק
המחלקה לפיזיקה של חלקיקים ואסטרופיזיקה
מכון ויצמן למדע

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חולון נעזרת ברחפנים להיערכות ביטחונית מוגברת

24 באוקטובר 2023

האם מתח נמוך מאוד מסוכן ?

30 בספטמבר 2023

מחשבון חשמל - חברת החשמל
איפוס בהארקה
ועדת חירום בעקבות משבר החשמל: אין אישורים למערכות סולריות והרשת תקועה
טסטר חדשני למתח גבוה
חולון נעזרת ברחפנים להיערכות ביטחונית מוגברת

24 באוקטובר 2023

האם מתח נמוך מאוד מסוכן ?

30 בספטמבר 2023

מחשבון חשמל - חברת החשמל
איפוס בהארקה
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום