תאורה חסכונית-Energy savings-חסכון באנרגיה+ חסכון בתאורה+תאורת לד חסכונית

תאורה חסכונית זה צו השעה

החלפה שיטתית של הנורות בבית היא דרך מצוינת לחסוך בחשמל ודוגמה טובה לאיך חיסכון בפרוטות מצטבר עם השנים לחיסכון של אלפי שקלים. אילו סוגי נורות קיימים לתאורה חסכונית, מה המחירים ומהם היתרונות והחסרונות של כל סוג.

סוגי נורות

ישנם שלושה סוגים של נורות חשמליות: להט, פריקה ולד.

פרסום

נורות להט: נורות בהן יש חוט המוליך זרם חשמלי שגורם לו להתלהט ולהאיר. בקטגוריה זו נכללות נורות הליבון המוכרות שהיו נפוצות ביותר על לפני מספר שנים, ונורות ההלוגן. שני הסוגים נאסרו למכירה בארץ לאחרונה (בהספק של מעל 60 וואט).

נורות פריקה: שפופרות זכוכית מלאות גז בתוכו מועבר זרם חשמל הגורם לקרינה והארה. אלו הן הפלורוסנטים הנפוצים בעיקר במשרדים והנורות הפלורוסנטיות הקומפקטיות, שהן למעשה גרסה ממוזערת (קומפקטית) של נורת הפלורוסנט המוארכת, שזכו לעדנה בשנים האחרונות בזכות היותן חסכוניות בחשמל.

פרסום

נורות לד: הסוג השלישי של נורות חשמליות הוא נורות לד, שהן גוף תאורה קטנטן שפולט אור כאשר עובר בו זרם חשמלי נמוך. השם LED הוא למעשה ראשי התיבות של Light Emitting Diode – דיודה פולטת אור  והוא תאורה חסכונית

מדוע תאורה חסכונית?
משך חיי הנורה החסכונית גדול פי 8-10 מזה של נורות ליבון ומוערך בכ- 8,000 – 10,000 שעות עבודה לעומת 1,000 שעות עבודה בנורת ליבון. הנורות החסכוניות צורכות 20% מצריכת האנרגיה של נורות ליבון בזכות נצילות אורית גבוהה הרבה יותר ואי הפניית אנרגיה לחום. נוסף על כך, התאורה מהווה 10% מההרכב התרמי בחדר ומשפיעה על עוצמת מזוג האוויר. כאמור, התאורה החסכונית הנה "תאורה קרה" ולפיכך צריכת החשמל למזוג אוויר יורדת. הנורות החסכוניות עמידות הרבה יותר מנורות הליבון בפעולות ההדלקה והכיבוי ולכן מומלץ להתקין נורות אלו באזורים בהם מדליקים ומכבים את האור פעמים רבות.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חיוניות המערכות לאגירת אנרגיה: מגוון טכנולוגיות ושימושים בעת משברים אנרגטיי...

4 בפברואר 2024

אלונקה חשמלית

7 בדצמבר 2023

חולון נעזרת ברחפנים להיערכות ביטחונית מוגברת

24 באוקטובר 2023

חידה- זיהוי פאזה ואפס

30 בספטמבר 2023

האם מתח נמוך מאוד מסוכן ?

30 בספטמבר 2023

מחשבון חשמל - חברת החשמל
חיוניות המערכות לאגירת אנרגיה: מגוון טכנולוגיות ושימושים בעת משברים אנרגטיי...

4 בפברואר 2024

אלונקה חשמלית

7 בדצמבר 2023

חולון נעזרת ברחפנים להיערכות ביטחונית מוגברת

24 באוקטובר 2023

חידה- זיהוי פאזה ואפס

30 בספטמבר 2023

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום