"עיר חכמה הפכה למושג שיווקי סקסי"
- "ראשי רשויות, מנכ"לי רשויות ופונקציונרים אחרים ברשויות משתמשים בביטוי בשביל להאדיר את היישוב שלהם. כל מי שהתקין כמה מצלמות ברחבי העיר, מאפשר רישום באינטרנט לגני ילדים או שהתקין חיישנים בעמודי התאורה, מקבל את הלגיטימציה להשתמש בביטוי "עיר חכמה""
- "תפקיד הרשות המקומית –להעניק שירותים לתושב. בכך היא מתנהלת כמו חברה עסקית"
כך אומר גלעד רבינוביץ' שישתתף בתחילת ינואר בכנס 2019 SMART CITY –
"הבסיס לעיר חכמה- שירות חכם לתושב"
"הבסיס של עיר חכמה הינם שירות חכם ויעיל לתושב וניהול חכם של הרשות, ולקושיית הביצה והתרנגולת/ מה קודם למה- לטעמי, הבסיס הינו ניהול חכם של הרשות שמאפשר שירות חכם, יעיל ואיכותי לתושב", אומר רבינוביץ'. "הבסיס לניהול חכם הינו המידע שאנו צוברים לגבי הקורה ברשות. מאגר המידע האולטימטיבי שמשמש כבסיס לניהול החכם הינו נתוני מערכת CRM רשותית, ובמרבית המקרים יישום ה CRM השכיח ברשויות הינו המוקד העירוני. כשם שבעולם העסקי, במיוחד בחברות שחלק משמעותי מהתוצר שלהן הינו שירות, כדוגמת חברות ביטוח וחברות תקשורת, כל פניה של לקוח מתועדת במערכת ה CRM של החברה, כך צריכה לנהוג רשות מקומית, כאשר כל פניית תושב תוזן למערכת. בדרך זו ניתן לשמור את היסטורית הקשר עם כל תושב, לדעת באיזה נושא ולמה פנה, מה הייתה התגובה והמענה של הרשות, בכמה זמן ואיזה מהלכים ננקטו. מידע זה ישמש את פרנסי הרשות בניהול השוטף, בשליטה ובקרה של פעילות מחלקות הרשות, במתן מענה לבעיות שצצות וזיהוי "בעיות כרוניות", בקביעת סדר עדיפות לפעילויות ובתכנון ארוך טווח".
"רשות מקומית מתנהלת כמו חברה עסקית"
"רשות מקומית הינה ארגון מורכב הנותן שירות ובכך אינה שונה מחברה עסקית. כשם שבמגזר העסקי הדגש עבר לשימוש יעיל ונכון במידע במטרה לייעל את עבודת החברה ולשדרג את רמת השירות שלה, כך גם ברשות מקומית, השימוש המושכל במידע הנצבר הינו המפתח לעבודה יעילה ולשירות איכותי וכמובן הבסיס ליצירת תשתית ל"עיר חכמה. ברשויות המקומיות צריך לשנות את אופן החשיבה האסטרטגית והתפיסה של מערכות המידע. אם בעבר הדגש היה על מערכות הליבה התפעוליות ובעיקר על מערכות הגביה והכספים, הרי כיום הדגש צריך להיות על מערכות הקשר עם התושב, על המידע הנצבר בהן ועל שימוש נכון ומושכל במידע זה", מסכם רבינוביץ'.