מערכת החשמל אחראית על רכיבים שונים ברכב הפרטי. איך מזהים בעיה במערכת, מה עושים כאשר המצבר מתרוקן וכל כמה זמן צריך להניע את המכונית? הנה כל התשובות
מערכת החשמל של הרכב רגישה מאוד ועלולה לסבול מתקלות שונות על רקע בלאי, שחיקה ותאונות. למעשה, בעיות במערכת החשמל מהוות את הסיבה מספר אחת לרכישת רכב חדש ורבים מגלים שמשתלם יותר לעשות זאת מאשר לבקר במוסך כל חודשיים. עם זאת, ניתן בהחלט לחסוך לפחות חלק מההוצאות באמצעות היכרות עם התקלות הנפוצות.
כך תזהו מצבר מרוקן
התקלה הבסיסית ביותר שקשורה למערכת החשמל ושאותה אפשר לזהות לבד היא מצבר מרוקן או מקולקל. אם הרכב מתקשה להניע או לא מניע בכלל, זה הדבר הראשון שצריך לבדוק. כמו כן, מצבר מרוקן או תקול ניתן לזהות באמצעות רעש של תקתוקים או ניסיונות סרק שמלווים את ההתנעה הרגילה של הרכב. אינדיקציה אחרת לבעיות במצבר היא עמעום של לוח השעונים לאחר הדלקת מזגן ואורות ולמעשה כל כיבוי ספונטני של רכיבים הקשורים למערכת החשמל המרכזית.
במידה ומדובר בבעיה חד פעמית, אין טעם לרוץ להחליף מצבר ואפשר לחכות כדי לראות האם התופעות חוזרות על עצמן. בתוך כך, רצוי להחזיק בהישג יד כבלים להנעה, לבדוק את כמות המים במצבר ולהימנע ממצב שבו הרכב עומד מעל שבוע ללא נסיעה וטעינה מחודשת.
מה קורה עם המזגן והחלון?
רכב מודרני תלוי כיום במערכת החשמל לצורך נסיעה נוחה ונהיגה בטוחה. בין לבין, אנו משתמשים במערכת החשמל של הרכב גם בלי לשים לב כדי להפעיל מזגן, להרים ולהוריד חלונות וכמובן להדליק אורות. כתוצאה מכך, כל תקלה ברכיבים אלו יכולה להעיד על בעיה מהותית יותר במערכת החשמל.
נתק חשמלי במנוע החלון יגרום לו להיפתח באופן חלקי או ימנע ממנו להיסגר. במצב כזה צריך לפתוח את הכיסוי הפנימי של הדלת, לבדוק האם אחד הכבלים מנותק ולחבר אותו מחדש. אם זה לא עוזר, אין ברירה אלא לפנות למוסך כדי להחליף את הרכיב התקול ולהזמין מתג חדש.
קשה לתאר את הנהיגה על כבישי הארץ בלי מזגן תקין, אך הוא דורש מטבע הדברים מערכת חשמל וגז. תקלה באחת המערכות יוצרת מצב של הוצאת אוויר חם בלבד ובשביל לטפל בבעיה חייבים לפרק את מערכת המיזוג, למלא גז ולבדוק את הטעינה הפנימית של המצבר בתוך הרכב.
לבסוף, תקלות חשמל נפוצות אחרות קשורות למנגנון מערכת התאורה של הרכב. היות ובכל הרכבים המודרניים יש חיישנים, רוב בעיות החשמל קשורות לחיישן תקול שמשפיע על תאורת הפנים והחוץ. במידה והתאורה לא עובדת כראוי, ניתן לבקש הצעת מחיר על החלפת החיישן או לנצל את תקופת האחריות שניתנת על ידי חלק מהיבואנים ולהזמין חיישן חדש ללא עלות.
4 Responses
שלום, מחפש פתרון לבעיה בשלט רכב סיטרואן ברלינגו.
כאשר אני מגיע לרכב השלט לא פותח. רק לאחר שאני פותח עם מפתח ופותח פיזית את הדלת השלט מתחיל להגיב.
בסיום נסיעה השלט מגיב רגיל. יוצא מהרכב וחוזר אחרי מס דקות השלט שוב לא מגיב.
ככה.. יש לי פיג'ו 308 עכשיו ניסיתי להניע והרכב לא מניע וזה מלווה בקולות של תקתוק כאילו אין מצבר, אבל כול החשמל נראה בסדר וכשאני מדליק את האורות הרכב ננעל ונפתח, הוישרים מתחילים לעבוד וכול החשמל ברכב מהבהב בלי שליטה… מה קורה פה?? להחליף מצבר פשוט? אשמח לעזרה
יש לי פורד פוקוס אג'בק 2006,בזמן נסיעה כל אורות המציינות תקלות נדלקות והמנוע משנה את התורים וגם הגיר משתנה.
גם לי זה קורה מה עשית בסוף??