טיפים לחיסכון בחשמל בקיץ

מקרר ומקפיא

נכון, משתמשים במקרר לאורך כל ימות השנה ולא רק בקיץ, אבל מכיוון שבקיץ הטמפרטורות עולות, חשוב להקפיד על כמה כללי התנהגות כדי למקסם את יעילות הקירור."כדאי מראש להימנע מלמקם את המקרר בקרבת תנור או במקום חם יחסית בבית שחשוף לשמש מרבית שעות היממה", מציע אברהם ויחנסקי מא.א. קירור באתר 'המקצוענים'. "הטמפרטורה המומלצת היא 5-6 מעלות בתא הקירור. קחו בחשבון שפתיחה וסגירה מוגברת של דלתות המקרר מחדירה אוויר חם לתוך חלל המקרר ומגבירה את צריכת החשמל בשל הצורך של המקרר לשמור על טמפרטורה קבועה. לכן, גם אחסון של אוכל חם במקרר או במקפיא מוריד את הטמפרטורה בחלל המקרר – עדיף להמתין עד שיתקרר מעט".

יחנסקי מוסיף: "בנוסף, אם הגומי שאמור לאטום את דלתות המקרר שחוק (עקב שנות שימוש מרובות או שימוש בחומרי ניקוי שפוגמים בגומי), המקרר פועל יותר מאשר אם דלתותיו היו אטומות. לכן, מומלץ אחת לכמה חודשים למרוח וזלין על הגומיות בחלק שבא במגע עם המקרר, כדי לאפשר אטימה טובה יותר. כדאי להקפיד על ניקוי של המעבה שבגב המקרר מאבק. זאת כדי שפעולתו תהיה תקינה. בנוסף, אם המקרר ישן יחסית (מעל 5 שנים) כדאי לשמור על מרחק של כ-15 ס"מ מהמקרר לקיר שמאחוריו לצורך זרימה חופשית של אוויר ותפקוד יעיל של כל חלקיו. במקררים החדשים ניתן להסתפק במרחק של כ-5 ס"מ מהקיר, שכן מערכת האוורור במקררים החדשים ממוקמת בתחתית המקרר".

תאורה וגופי תאורה

בקיץ יש הרבה יותר שעות אור, ולכן כדאי לנצל בצורה טובה יותר את אנרגיית השמש. כדאי להתקין וילונות או תריסים המאפשרים חדירת אור (כמובן שכדאי להימנע מחדירת יתר של שמש, בשל הצורך בקירור הבית). בדקו שגופי התאורה והנורות שלכם חסכוניים. נורות ליבון ונורות הלוגן צורכות הרבה יותר חשמל מאשר נורות פלורסנט או נורות לד, שגם פולטות פחות חום. הדליקו תאורה בהתאם לצורך. אם אתם נמצאים בשלבי שיפוץ דאגו לחלוקה נכונה של המתגים כך שניתן יהיה להדליק את האור רק באזורים הנדרשים ובהתאם לשימוש, ולא להאיר חלל שלם עם כמות גדולה של נורות רק בשל היעדר פיצול מתגים.

פרסום

כביסה וייבוש כביסה

מפעילים מכונת כביסה? דאגו שהיא תהיה מלאה בבגדים. הפעלה של מכונה בקיבולת המקסימלית שלה תהיה הרבה יותר זולה מאשר שתי הפעלות בחצי קיבולת.

אם יש לכם 2-3 פריטים שווה לשקול לכבס אותם ידנית ולא באמצעות תוכנית מקוצרת. זכרו שבכל הפעלה גוף החימום של מכונת הכביסה מתחיל לעבוד, וצריכת החשמל בו מוגברת ופעמים רבות מיותרת.

השמש הישראלית מקשה מאוד על חיינו כאן, אבל כשמדובר בכביסה, בימים החמים היא יכולה להתייבש גם תוך פחות משעה. לכן, כדי לחסוך בחשמל כדאי שלא להתעצל ולתלות אותה. מעוניינים להפעיל מייבש בכל זאת? דאגו שהכביסה תהיה סחוטה היטב (הפעילו סחיטה במהירות גבוהה יחסית) וכך יידרש פחות זמן לייבוש הכביסה במייבש.

מכשירים הפולטים חום

תנור בישול ואפייה, מגהץ ועוד צרכני חשמל גדולים פולטים חום במהלך עבודתם. לכן, אם אינכם חייבים להפעיל אותם בשעות העומס החמות, כדאי להימנע מכך ולהפעיל אותם בשעות הערב. זכרו שזה משפיע גם על יתר המכשירים בביתכם כמו מקרר, מקפיא ומזגן

 

מיזוג אוויר

בחודשי הקיץ החמים אחת ההוצאות העיקריות בחשבון החשמל הוא על מיזוג הבית. אז כיצד ניתן לחסוך בהוצאות החשמל? לפני הכל: ניקוי הפילטרים (המסננים). "הקפדה על ניקוי הפילטרים של המזגן יכולה לחסוך בצורה משמעותית בתצרוכת החשמל", מסביר מתן לוי ממתן הנדסה מיזוג אוויר באתר 'המקצוענים'. "כשהם סתומים אין איוד למערכת, והדבר גורם לעלייה בצריכת החשמל. המזגן מתאמץ ועובד יותר קשה, המנוע רוצה לינוק אוויר וככל שהפילטר סתום יותר המנוע עובד יותר קשה. זו פעולה קלה יחסית לביצוע: פשוט מכבים את המזגן, פותחים את המכסה ושולפים את הפילטרים. מנקים אותם תחת מים זורמים ומקפידים לייבש אותם לפני שמחזירים למזגן. כדאי לעשות זאת אחת לחודשיים בעונת הקיץ".

פרסום

וישנם כללים נוספים להפעלה חסכונית של המזגן. "כדאי לכוון מעלה את פתחי פיזור האוויר של המזגן", מציע לוי. "זאת, מפני שקור ממילא יורד למטה, וברגע שמכוונים למעלה מרוויחים פיזור יעיל יותר של האוויר הקר בחדר. מבחינת הטמפרטורה כדאי לכוון את המזגן ללא פחות מ-25 מעלות. כל מעלה מתחת תעלה את תצרוכת החשמל בכ-5% בממוצע. כדי למנוע קירור של שטח גדול לשווא, כדאי לסגור פתחים של חדרים שאינם בשימוש. כדי להקל על פעולת המזגן וכדי להפחית את הטמפרטורה בחדר כדי לדאוג להצללה של החדרים בייחוד בשעות החמות באמצעות וילון או תריס".

בשיתוף  אתר המקצוענים

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חיסכון בחשמל - לגזור ולשמור
האם העולם מתחיל לראות את האור?
מהי התייעלות אנרגטית?- דעה
החלפת גופי תאורה מסורתית ב- גופי תאורה LED בשיטת ליסינג תאורה
מעבדות - זוללות אנרגיה כל שעות היממה
חיסכון בצריכת חשמל של קומקום חשמלי
חיסכון בחשמל - לגזור ולשמור
האם העולם מתחיל לראות את האור?
מהי התייעלות אנרגטית?- דעה
החלפת גופי תאורה מסורתית ב- גופי תאורה LED בשיטת ליסינג תאורה
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום