סטודנטים לכלכלה? כמה דברים שכדאי שתדעו על הלימודים

כלכלה מניעה את העולם ואין פלא שסטודנטים בוגרי תואר ראשון ולימודים מתקדמים יכולים למצוא את עצמם במגוון רחב של מסלולי קריירה. אז מה כדאי לדעת על התהליך ועל מה שצפוי לכם בעתיד? הנה כל התשובות

תואר ראשון בכלכלה מאפשר השתלבות מהירה יחסית בשוק העבודה. בניגוד לתחומים תאורטיים אחרים, לימודי כלכלה מספקים את כל הידע הפרטי הנרגש לצורך ניתוח סוגיות פיננסיות ברמת היחיד או הארגון.

כמו כן, הלימודים מעניקים הצצה מרתקת לכלכלת המשק והם מאפשרים השתלבות בתפקידים מקומיים או גלובליים. כל אלו יחד פותחים מגוון רחב של מסלולי קריירה בפני בוגרי לימודים והם רלוונטיים עבור תואר ראשון או תארים מתקדמים.

פרסום

התמחות או לימודים כלליים?

עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לדעת על לימודי כלכלה במידה והמטרה העיקרית היא להרחיב את אפשרויות התעסוקה. ראשית, צריך לזכור שתמיד עדיף לשלב לימודים מן הסוג הזה עם התמחות ספציפית. כלכלה היא ענף רחב שמתחדש על בסיס קבוע לאור שורה ארוכה של שינויים טכנולוגיים, רגולטוריים ומדיניים, אך התמחות ספציפית מסייעת להשתלבות בשוק העבודה ומייצרת יתרון מול מועמדים אחרים עם רקע דומה.

שנית, מומלץ להשוות בין מסלולי לימודים באוניברסיטאות ומכללות לפי היעד שאליו רוצים להגיע. במידה והמטרה היא קריירה באקדמיה או עיסוק תיאורטי, ביקורתי וניתוחי של תחומי כלכלה, המוסד המתאים ללימודים יהיה אוניברסיטה. מנגד, מי שמעוניין ללמוד כלכלה בשביל להשתלב בתפקידי מפתח בסקטור הפרטי או הציבורי יעדיף את המכללה. הסיבה לכך קשורה לאופי הלימודים בכל מוסד אקדמי ולכלים שאותם מקבלים בוגרי מסלולי ההסמכה.

התפקידים הבולטים שמחכים בהמשך הדרך

פרסום

על קצה המזלג ניתן לציין מספר תפקידים שאליהם קל להתקבל לאחר הצלחה בתואר ראשון או שני בכלכלה. קודם כל, אין צורך בהוצאת רישיון ולכן בוגרי תואר ראשון יכולים לנסות להשתלב בשוק העבודה מיד לאחר הלימודים. במקרים כאלה הם יחפשו משרות בתחומי בנקאות, ניהול פיננסי, השקעות, שוק ההון ואפילו נדל"ן.

בתוך כך, רבים מנצלים את הכלים שהם מקבלים במהלך הלימודים על מנת לגלות יוזמה. אלו אנשים שמתאימה להם עבודה כעצמאיים והם לרוב מוצאים את עצמם משתלבים בפרויקטים בסדרי גודל שונים. בשלבים הראשונים יכולים בוגרי הלימודים להצטרף לפרויקטים מעניינים כיועצים, ועם הזמן לצבור מספיק הון שיאפשר להם להשקיע בעצמם.

למעשה, בכל חברה פרטית עובדים כלכלנים ולכן האפשרות הקורצת והנגישה ביותר היא להשתלב בחברה גדולה או קטנה. כלכלן מתחיל מקבל תפקיד קריטי והוא זוכה להשתתף בישיבות שמשפיעות על החברה בטווח הקצר והארוך. זה מאפשר לו לצבור ניסיון, מעמד ויכולת ולאחר מכן להציע את עצמו כאיש מקצוע בשוק ההון. אלו המסלולים שמחכים בהמשך הדרך עבור בוגרי הלימודים והם שווים את ההשקעה של התואר הראשון והשני.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

מהפכת החשמל הביתי הירוק יוצאת לדרך:

7 במרץ 2024

אלקטרה פאוור וענקית האנרגיה אנלייט יקימו מיזם ייעודי לאספקת חשמל מאנרגיה יר...
אנלייט אנרגיה מתחדשת: השיקה של פרויקט סולארי ראשי בישראל והרחבת הנוכחות בהו...
GRÄSSLIN המקורי מתוצרת גרמניה חוזר לישראל! זמין עכשיו ברשתות הסיטונאיות
קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

מהפכת החשמל הביתי הירוק יוצאת לדרך:

7 במרץ 2024

אלקטרה פאוור וענקית האנרגיה אנלייט יקימו מיזם ייעודי לאספקת חשמל מאנרגיה יר...
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום