בלדד היקר, איך עובד ה"משקל" ברמזורים? האם באמת יש מאזניים גדולים מוחבאים מתחת לאספלט? ואם כן, למה לא מכוונים אותם כך שגם אופנועים יפעילו את הרמזור? גיל אזוליס
גיל היקר,
אני יכול לדמיין את זה. מסירים חתיכה גדולה מהכביש, חופרים תחתיה בור גדול ומניחים בו מערכת מחוכמת של מנופים שמתחברים לבסוף למאזני משקל. ואז מחזירים את חתיכת הכביש למקום כך שכל לחץ שיופעל עליו יעבור דרך המנופים למאזניים. ואתה יודע מה? זה לא לגמרי דמיוני. פעם, כשהיו רוצים לשקול משאית טעונה (לדוגמה, כדי לדעת אם מותר לה לעלות על גשר), היו עושים ממש את זה.
כיום, כשרוצים לדעת כמה משאית שוקלת, משתמשים ברכיבים אלקטרוניים שמודדים את העיוות שהמשקל יוצר בהם, או תנועה של בוכנות הידראוליות, אבל כפי שהבנת בעצמך, להחביא מתחת לכביש מדי משקל – משוכללים ככל שיהיו – זה סיפור מסובך, קשה לתחזוקה, ויקר. אז בחיישנים של הרמזור משתמשים בטריק אחר לגמרי.