גוף חימום בגנרטור

באחד המאמרים הקודמים דיברנו על מערכת הקירור של המנוע, והוספנו שבמקרים מסויימים נרצה להוסיף למערכת המים גוף חימום. זה בדיוק הזמן לשאול למה? ומדוע?

מנוע דיזל "מעדיף" לעבוד בטמפ' של כ- 80 מעלות, ואנו נשאף להביא אותו לשם כמה שיותר מהר. כמובן, במנוע קיים טרמוסטט מכני שתפקידו לבצע ויסות בין מעגל מים קצר לבין מעגל ארוך, על זה כבר כתבנו ולא נאריך.

אמצעי אחר שאמור לשמור על טמפ' עבודה התחלתית הוא גוף החימום.

פרסום

במנועים גדולים מעל 500 קוו"א ובמקומות יחסית קרים או שצפויים לקרה, אנו נרכיב במערכת המים גוף חימום. תפקידו של הג"ח לשמור את המנוע בטמפ' התחלתית של בין 50-40 מעלות. בטמפ' כזו אנו משיגים 2 דברים, הראשון והוא נוגע בעיקר למקומות הקרים או כאלה שצפויים לקרה, מניעת קפיאת הנוזל קירור שאת זה ברוב המקרים אם נקפיד על מילוי נוזל קירור(אנטיפריז) נוכל למנוע, הדבר השני והיותר חשוב הוא שהמנוע יתחיל לעבוד בטמפ' של 40 מעלות, יהיה לו קל יותר לקחת עומס גדול ומיידי, פחות עשן, פחות "זריקת" שמן ופחות פיח פנימי בגלל שריפת סולר לא טובה ומניעת "HUNTING" נדנוד במהירות המנוע.

גוף החימום הוא למעשה דוד מים קטן, גוף חימום שנע בהספקים של 1000 וואט ועד 4000 וואט תלוי בגודל המנוע ובכמות המים, בתוך צינור בקוטר "3-2, עם טרמוסטט רצוי כפול. ג"ח מותקן במעגל מים הקצר מתוך מטרה לחמם רק את הנוזל קירור שבמנוע ולא את כל הרדיאטור ששם כמויות המים הרבה יותר גדולות. ברוב המנועים הג"ח יותקן לבד, כיוון שסיבוב המים במנוע יתבצע לבד, מכח החוק שדיברנו עליו בעבר, מים חמים עולים למעלה וקרים יורדים למטה. אולם, במנועים גדולים נוסיף משאבת סחרור.

טרמוסטט כפול?- טרמוסטט אחד שולט לנו על הטמפ' של המים, מפעיל ומפסיק את הג"ח לפי הטמפ' הרצויה בד"כ בין -3554 מעלות. טרמוסטט שני הינו לביטחון, במקרה והראשון יתקלקל השני יפסיק בכל מקרה את החימום ב 50 מעלות.

בד"כ בגנרטורים עד 200 קוו"א נרכיב ג"ח 1000 וואט, עד 500 קוו"א 1500 וואט ומעל זה 2500 וואט ולפעמים אפילו שניים אחד לכל צד של המנוע במקרה של מנוע בתצורת V.

את ג"ח נפסיק בזמן עבודת הגנרטור, אין צורך בבזבוז חשמל מיותר.

בהתקנת הג"ח רצוי להקפיד שיהיו 2 ברזים אחד ביציאה מהמנוע ואחד בחזרת המים למנוע, וזאת כדי שניתן יהיה להחליף את גוף החימום, ללא איבוד מים.

הטרמוסטט הראשון שקובע את תחום העבודה בד"כ יותקן באיזור הטרמוסטט המכני כדי למדוד את הטמפ' בנקודה הגבוהה במנוע.

פרסום

לשאלות אני כמובן זמין תמיד

קובי הימן

0547703835

[email protected]

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

המלצות להתקנה, הפעלה ושימוש בגנרטורים ניידים קטנים

18 באוגוסט 2024

חופת השתקה בגנרטור

10 במרץ 2024

מערכות סינכרון גנרטורים ומערכות סולאריות

9 במרץ 2024

הבהלה לגנרטור ותרחיש העלטה כל מה שאתם צריכים לדעת מההיבט המקצועי והבטיחותי

7 במרץ 2024

כנס מקצועי בנושא גנרטורים והזנות חירום בבתים
הגנת גובה מים בגנרטור
המלצות להתקנה, הפעלה ושימוש בגנרטורים ניידים קטנים

18 באוגוסט 2024

חופת השתקה בגנרטור

10 במרץ 2024

מערכות סינכרון גנרטורים ומערכות סולאריות

9 במרץ 2024

הבהלה לגנרטור ותרחיש העלטה כל מה שאתם צריכים לדעת מההיבט המקצועי והבטיחותי

7 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום