אחת ההגנות החשובות , למרות שלפעמים נוטים לזלזל בה, היא הגנת גובה מים ברדיאטור.
ברוב המקרים הגנרטור שלנו משולב עם מנוע דיזל מקורר מים, ומקור המים כמו ברכב שלנו הוא הרדיאטור. מהרדיאטור(מקרן-למי שמתעקש על עברית תקנית) דרך מערכת צינורות, משאבה, טרמוסטט מכני ומעברים בתוך בלוק המנוע זורם נוזל קירור שתפקידו לקרר את המנוע. כך שחשיבות הימצאות נוזל קירור ברדיאטור איננה מוטלת בספק. בלעדי נוזל הקירור המנוע יתחמם ובמידה והגנת חום מנוע לא תגיב, יהיה לנו נזק קשה עד בלתי הפיך במנוע.
ברוב המקרים, יש לנו חיישן חום במנוע, החיישן טבול בנוזל הקירור וכאשר זה מתחמם מסיבה כלשהיא מעל 98-103 מעלות(תלוי מנוע) החיישן יסגור/יפתח מגע, או שקריאת הטמפ' בבקר תעלה מעל הסף שקבענו והמנוע ידומם.
אבל, מה יקרה כשהחיישן לא יהיה טבול במים? האם הוא ירגיש את עליית הטמפ'? האם הוא בכלל מתפקד ללא מים?
ברוב, חיישני החום המקובלים היום בגנרטורים התשובה היא שלילית! כאשר סביב החיישן אין מים אלא אוויר, החיישן יזייף והטמפ' הנמדדת לא תהיה נכונה, ובמצב כזה הגנרטור לא ידומם.
כאן באה לידי ביטוי חשיבותו של מד גובה נוזל הקירור ברדיאטור, כאשר אין מספיק נוזל קירור ברדיאטור, חיישן הגובה יעביר פקודה לבקר לכבות את הגנרטור, כדי לשמור על תקינות המנוע.
את החיישן רצוי להתקין בגובה 2/3 של הרדיאטור, ולכן רצוי להתקין מצוף חיצוני לרדיאטור. אולם, ברדיאטורים יש כניסה עבור החיישן ב"אמבטיה" העליונה וברוב המקרים נשתמש בכניסה הזו כדי "לשתול" מצוף.
ידועה תופעה של יצירת וואקום בחלק מהמנועים כאשר הגנרטור נכנס לעומס ולכן בד"כ נשהה את כיבוי המנוע בכמה שניות לפני שנכבה. אפשרות אחרת להתגבר על תופעת הוואקום היא בהתקנת אלקטרודה ולא מצוף, שהיא פחות רגישה לתנודות בגובה.
בגנרטורים שקטנים מ100 קוו"א בד"כ לא יהיה מקום ברדיאטור להתקין הגנה כזו בגלל הגודל הפיזי הקטן של הרדיאטור, דבר שמצריך מהמפעיל הקפדה יתרה בבדיקה.
נתקלתם בבעיה, דברו איתנו
משרד 0502476048
נייד 0547703835
רוצים לדעת עוד www.sinus4u.co.il