הגנה על אנשי הצוות והנוסעים באחד משדות התעופה הגדולים באירופה – פרויקט תאורת חירום של EATON

מיקום:
פרנקפורט, גרמניה
האתגר:
להטמיע ולנהל מערכת תאורת חירום אוטומטית וחסכונית בעלויות.
הפתרון:
התקנת מערכת מצברים מרכזית המבוססת על טכנולוגיית CG עם פיקוח על מנורות בודדות לצורך בדיקות תפקוד יומיות. התקנת תוכנה מרכזית לצורך  תכנון, פיקוח וויזואליזציה.
תוצאות:
תפקוד אמין וחסכוני בעלויות של מערכת תאורת חירום הכוללת כ- 64,000 נקודות מאור וכ-620 מערכות מרכזיות של סוללות, לצד לוחות החשמל שלהן. תכנון, פיקוח וביצוע הליכי בדיקה למערכות ולמנורות דרך תוכנה המספקת תמונה ברורה של המערכת כולל חיבור ל-Fraport SAP.
רקע
שדה התעופה של פרנקפורט הוא שדה התעופה השלישי בגודלו באירופה, עם נפח נוסעים של יותר מ- 59מיליון איש (2014). מבחינת מטענים, עובר בו נפח מטען שנתי של שני מיליון טון בקירוב (2014) שהוא הגבוה ביותר באירופה. מסוף נוסעים נוסף נמצא בבנייה, ובנייתו אמורה להסתיים בשנת . 2027עד אז, היקף הנוסעים החזוי יגיע לבין 68-73 מיליון איש. ,Fraport AGמפעילת שדה התעופה, כבר השתמשה בפתרונות של חברת Eaton  במשך שנים רבות כדי לספק תאורת חירום יעילה.
האתגר
יש מעט מאד מבנים שבהם הבטיחות נמצאת בעדיפות גבוהה יותר מאשר בשדה תעופה. לפיכך, חשוב במיוחד להתקין מערכת תאורת חירום אמינה במקום מסוג זה. במקרה של הפסקת חשמל או בהלה המונית, מערכת התאורה תראה לשוהים במקום את הדרך ליציאה בטוחה מהמבנה. במקרה של אתר כה גדול, כמו שדה התעופה של פרנקפורט, יש חשיבות מיוחדת להתקנה הפשוטה והנוחה ביותר, וכן לתפקוד רציף של המערכת תוך פיקוח מתמיד. באופן דומה, הדרישה לגופי תאורה חסכוניים באנרגיה הולכת וגדלה.
הפתרון
טכנולוגיית CG של חברת  Eaton משמשת כבסיס לפיקוח נוח על מערכת תאורת החירום בשדה התעופה של פרנקפורט. היא מספקת
מערכת בדיקה אוטומטית לכל מנורה בנפרד. שינויי סטטוס נשמרים ביומן בדיקות, והמידע מועבר למערכת פיקוח ראשית. ניתן לקבוע לגבי כל מנורת חירום נפרדת אם היא תפעל במצב חד או דו תכליתי,או לפי מיתוג במעגל משותף. גישה זו מפחיתה במידה ניכרת את מספר המעגלים היוצאים, ללא צורך בכבל נתונים נוסף לגופי התאורה.

כתוצאה מכך, ניתן להשתמש בכבלים קצרים יותר, עלויות ההתקנה מופחתות ועומס אש (הסיכון הפוטנציאלי בשעת שריפה) מופחת. ניתן להקצות כל מצב תפעולי למעגל חשמלי באופן רטרואקטיבי, ללא צורך בעבודה על גופי התאורה המותקנים. תוכנת ויזואליזציה מספקת מבט מפורט על כלל המערכת בשדה התעופה של פרנקפורט. היא מבצעת בקרה ופיקוח על מערכות תאורת החירום העיקריות. לדוגמה, תקלה בגוף תאורת חירום מוצגת על מסך בחדר הבקרה המרכזי. הכוונה אופטימלית לאיתור התקלה מובטחת באמצעות תצוגה של הגופים והמערכות על גבי התוכנית של כל קומה. כדי לענות על הרצון להשתמש בגופים חסכוניים במיוחד בחשמל, חברת Eaton מציעה מוצרי תאורה מתקדמים מבוססי  .LEDצריכת החשמל של שלטי החירום של Eaton נמוכה בכ- 70 אחוז מזו של נורות פלואורסצנט. אורך חיי נורות ה- ,LEDהמגיע ל- 50,000שעות, מפחית את היקף התחזוקה הנדרש.

פרסום

תוצאות
בשדה התעופה של פרנקפורט נעשה שימוש בשש יחידות מבוזרות של תוכנת פיקוח עבור אזורים נפרדים של שדה התעופה. יחידות אלה מפקחות בהתמדה על כל 64,000 נקודות המאור של המערכת. הן מתקשרות עם המחשב המרכזי בחדר הבקרה של מחלקת ניהול
הסיכונים של שדה התעופה, ומפעילות התראה לשירות -24 שעות ביממה במקרה של תקלות בסדר עדיפויות גבוה. הבקשה לקשר את תוכנת הפיקוח למערכת של SAP הנמצאת בשימוש פנימי בחברה, הציבה אתגר מיוחד. הדבר הושג באמצעות ממשק מיוחד הממיר את דוח התקלות אוטומטית להזמנת תחזוקה. גישה זו מבטלת את הצורך בפעולות פיקוח יקרות הגוזלות זמן כדי לבדוק את תפקוד המנורות.
הפתרונות של חברת  ,Eatonהמצטיינת בראייה לעתיד, מבטיחות שמערכת תאורת החירום בשדה התעופה של פרנקפורט תפעל בצורה אמינה ונוחה.הטכנולוגיה מבטיחה חידוש של הפעילות במהירות האפשרית, וכך מגינה על בטיחות אנשי הצוות והנוסעים בשדה התעופה של פרנקפורט.

פרסום
Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

מהפכת החשמל הביתי הירוק יוצאת לדרך:

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום