חברת החשמל סיימה את תהליך הנגשת אתר האינטרנט של החברה, למעט הנגשת מסמכי ,PDF אשר יונגשו במהלך השנה, כך שהאתר יעמוד בכל דרישות התקנות האמורות להיכנס לתוקפן בעוד כ 11 חודשים.
בהתאם לתקנות נגישות השירות, שנקבעו ע"י נציבות שוויון זכויות במשרד המשפטים, כל אתר אינטרנט חדש שיעלה לאוויר חייב להיות מותאם ונגיש לבעלי מוגבלות. לפי התקנות, אתרים קיימים יהיו חייבים להיות נגישים החל מאוקטובר 2017.
אתר האינטרנט של חברת החשמל מאפשר כעת מתן שירות נוח וזמין המאפשר עצמאות ללקוח, שעד כה נגישות האתר או נגישות פיזית לא היתה זמינה עבורו. בחברת החשמל מעריכים, כי בזכות הנגשת האתר מספר הגולשים יגדל ולפיכך, יגדל השימוש בשירות העצמי באתר האינטרנט, מה שיביא לחיסכון במשאבי החברה – מהלך משמעותי לטובת הלקוחות והחברה.
אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: "חברת החשמל היא חברה מובילה במשק בכל הקשור להעסקת עובדים בעלי מוגבלות וכ- 300 עובדים מוכשרים, בעלי צרכים מיוחדים מגוונים, נקלטו בחברה ותורמים לפעילותה. הנגשת אתר האינטרנט של חברת החשמל, הינו עוד נדבך ומהלך חשוב ומשמעותי למען כלל לקוחות החברה, אשר יוכלו לקבל מידע ולבצע פעולות שונות, על אף מגבלותיהם. כחברה ששמה לה לדגל את תחום השירות ללקוחותיה, יש בהרחבת מספר המשתמשים באתר החברה בשורה של ממש".
הנגשת האתר היתה כרוכה בהתאמתו כך שניתן יהיה לתמרן בעזרת מקשים כגון TAB וחיצים, תיקוני תוכן כדי לאפשר לגולש העיוור לנווט ולהתמצא באתר. כמו כן, נוסף לכל תמונה טקסט חלופי (alt) – תיאור טקסטואלי, חלופה קולית ל-Captcha הוספת תוויות ((Labels בטפסים, בשדות טפסים, בשדות החיפוש ובכפתורי פעולה, על מנת לאפשר לעיוור למלא ולתפעל את הטופס.
מבחינה ויזואלית, נעשה שימוש בניגודיות בצבעי האתר כדי להקל על הקריאה של לקויי ראייה ובנוסף, האתר מאפשר לשנות צבעים וגודל פונט ולהתאימם פרסונאלית לצרכי הגולש.
באתר חברת החשמל הודגשו הקישורים והסרטונים מלווים בכתוביות או בתיאור טקסטואלי.
על מנת להקל על הגולשים, האתר בנוי כך שיש בו חלוקה לפסקאות ואין יותר מתן הנחיות המבוססות על צבע, צורה ומיקום.
לצורך הנגשת אתר חברת החשמל, נרכשה מערכת הנגשה User First , שהינה מובילה טכנולוגית המאפשרת תאימות קלה ומהירה של אתרי אינטרנט לתקני הנגישות. השירות מספק שכבת קוד המותאמת לכל מוגבלות בנפרד ובאופן זה, יכול כל משתמש הנדרש לנגישות, לבחור לעצמו את הפרופיל המתאים לו ביותר. מדובר בפתרון גנרי, שממשיך לעקוב אחרי התקינה והטכנולוגיה (דפדפנים), ולהשתנות בהתאם לדרישותיה.
למערכת יש תמיכה בעברית, יש לה נקודת ניהול אחת, מימושה פשוט יחסית באתר והיא מאפשרת חיבור למערכות ניתוח הרגלי גלישה. בנוסף, המערכת מאפשרת שליחת משוב ע"י לקוחות המערכת