דף הבית / חדשות החשמל / המשרד להגנת הסביבה וקק"ל יממנו הקמת מערכי שיתוף רכב חשמלי בהיקף של 8.6 מיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה וקק"ל יממנו הקמת מערכי שיתוף רכב חשמלי בהיקף של 8.6 מיליון שקל

אינדקס חברות וספקים

 

פרסום

ממשיכים במהפכת הרכב הנקי: המשרד להגנת הסביבה וקק"ל יממנו הקמת מערכי שיתוף רכב חשמלי בהיקף של 8.6 מיליון שקל בחיפה, קריית ביאליק, קריית ים ונשר

המשרד ממשיך את מלחמתו בזיהום האוויר בכל החזיתות –תעשייה, אנרגיה, תחבורה ושריפות בשטחים פתוחים * במסגרת הפרויקטים החדשים לשיתוף רכב, שיחלו לפעול כבר בתום באוקטובר 2017, יופעלו 160 כלי רכב חשמליים ו-40 כלי רכב היברידיים בדרגת זיהום נמוכה *

* ח"כ זאב אלקין, השר להגנת הסביבה: "פליטות מכלי-רכב הן המקור העיקרי לזיהום האוויר בערים הגדולות. בתחנות הניטור התחבורתיות במרכזי הערים נרשמות מדי שנה חריגות מתקני איכות האוויר למזהמים שמקורן בתחבורה. אנחנו רואים במהפכת הרכב הנקי כמפחיתה סיכון, תחלואה ותמותה באוכלוסייה, כתוצאה מהקטנת החשיפה לאוויר המזוהם, וממשיכים לפעול גם באמצעות התוכנית הלאומית להפחתת זיהום אוויר מתחבורה בהיקף של 260 מיליון שקל"

המשרד להגנת הסביבה תומך ברשויות מקומיות המקימות מערך לשיתוף כלי-רכב חשמליים, שיש בהם כדי להביא לצמצום נסיעות בכלי-רכב פרטיים של תושבי הערים בישראל – ובכך להוביל לצמצום זיהום האוויר.

במסגרת תוכנית משותפת למשרד להגנת הסביבה ולקרן קיימת לישראל, אושרה תמיכה של 8.6 מיליון שקל עבור הקמת מערכים לשיתוף כלי-רכב חשמליים באזור מפרץ חיפה. במסגרת פרויקטים אלו, שיחלו לפעול כבר בתום באוקטובר 2017, יופעלו 160 כלי רכב חשמליים ו-40 כלי רכב היברידיים בדרגת זיהום נמוכה.

הפרויקט הוא חלק מהמיזמים הסביבתיים המשותפים של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל. עיריית חיפה תקבל מימון בהיקף של 4.6 מיליון שקל והעיריות קריית ביאליק, קריית ים ונשר יקבלו 4.024 מיליון שקל.

פרסום

כלי הרכב יוצבו בתוך העיר חיפה, בקריית ביאליק, בקריית ים ובנשר, ויאפשרו למשתמשים לאסוף את הרכב במקום אחד ולהחזירו לאחר השימוש למקומות חנייה ייעודיים שיוקצו על-ידי הרשויות במרכזי הערים, ללא כל עלות עבור החנייה.

רכב חשמלי אינו פולט מזהמים לאוויר בעת נסיעתו. באופן זה, עידוד השימוש בכלי-רכב חשמליים מביא באופן מובהק לצמצום זיהום האוויר שמקורו בתחבורה, ולצמצום חשיפת האוכלוסייה לזיהום זה. המשרד להגנת הסביבה רואה בתוכניות מסוג זה הזדמנות לקדם את טכנולוגיית הרכב החשמלי בישראל.

יצוין, כי רשויות מקומיות רבות בעולם פועלות לצמצום זיהום האוויר והגודש בכבישים, בין היתר באמצעות הקמת מערכי שיתוף כלי-רכב. מערך שיתוף כלי רכב הוא מערך להשכרת כלי רכב לפרקי זמן קצרים ובזמינות גבוהה, כאשר איסוף הרכב והחזרתו נעשים בשירות עצמי. למערך שיתוף הרכב ישנם יתרונות סביבתיים בכך שהוא מביא לצמצום כמות הנסיעות ועל ידי כך תורם לצמצום זיהום האוויר וצריכת הדלק וכן להפחתת גודש התנועה.

Print Friendly, PDF & Email
מצטרפים לדף הפייסבוק של חשמלנט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל חשמלנט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל חשמל נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית החשמל ותעשיית התאורה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר / כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

הרשמו לניוזלטר