יתקצבו בהיקף של 84 מיליון שקל, 100 יזמים אשר יטמיעו פרויקטים לחיסכון באנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה

המשרד להגנת הסביבה, משרד האנרגיה ומשרד הכלכלה יתקצבו בהיקף של 84 מיליון שקל, 100 יזמים אשר יטמיעו פרויקטים לחיסכון באנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה

השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין: "המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף פעולה עם משרדי האנרגיה, הכלכלה והאוצר, ממשיך במדיניות של שילוב יעדים סביבתיים ויעדים חברתייים. סבב חדש של מענקים להתייעלות באנרגיה  עבור הרשויות המקומיות,  ועבור התעשיה והמסחר, החקלאות והשירותים מאפשר להוריד בצורה משמעותית פליטת גזי חממה ובמקביל לחסוך בהוצאות על אנרגיה".

שר אנרגיה, ח"כ ד"ר יובל שטייניץ: "סבב ההקצאה השני של קרן המענקים הסתיים בהצלחה ויביא להתייעלות משמעותית בצריכת האנרגיה במגזר התעשייתי, הציבורי והמסחרי. בקרוב תצא הקצאה שלישית למסלול זה. בחודש ינואר צפויה לצאת קרן הלוואות נוספת בערבות המדינה, שני מסלולים אלה יקמו התייעלות באנרגיה והפחתת כזי חממה באופן משמעותי ויסייעו לעמוד ביעד הלאומי של צמצום צריכת החשמל". 

פרסום

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: התוכנית להתייעלות אנרגטית היא בשורה לתעשייה ולאיכות הסביבה. יש בה מימד של התייעלות כלכלית חשובה, לד צמצום זיהום האוויר שהנו משמעותי לבריאות הציבור. עתה יכולות הרשויות המקומיות לתעל את החיסכון לטובת פעילות בתחומי הרווחה, החינוך והתרבות.

מנהל הרשות להשקעות, ד"ר נחום איצקוביץ': "התוכנית מניעה התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות באופן מרשים בהיקפה. יש בתוכנית זו ערך כלכלי סביבתי חשוב ממדרגה ראשונה וכן עמידה בהתחייבויות הממשלה במסגרת הסכם פריס להפחתת פליטות. התכנית מקדמת גם טכנולוגיות חדשניות בתחום ההתייעלות האנרגטית אשר מותקנות לראשונה, ובכך תורמת את חלקה לקידום החדשנות בנושא חשוב זה. הרשות להשקעות תצא בקרוב במיקצה השלישי אשר

יתבצע בתחילת שנת הכספים 2019."

המשרד להגנת הסביבה, הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, משרד האנרגיה, ומשרד האוצר מכריזים בימים אלה על הפרויקטים הזוכים בסבב השני של מסלול זה, במסגרתו יוענקו כ-84 מיליון שקל לפרויקטים של התייעלות באנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה.

המענקים יינתנו לכ-100 פרוייקטים המציעים החלפת טכנולוגיות ישנות ולא יעילות אנרגטית, במערכות חדשות וחסכוניות, כגון מערכות תאורה פנים וחוץ, מערכות מיזוג אוויר מרכזיות, התקנת שעונים אסטרונומיים, משאבות חום ומערכות אוויר דחוס. פרויקטים אלה צפויים להביא לחיסכון שנתי של כ-170 מיליון קוט"ש, המוערכים בכ- 85 מיליון שקל.

המענקים שניתנו צפויים למנף השקעות בתחום ההתייעלות באנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה בהיקף של 420 מיליון שקל. היקף הפחתת פליטות גזי חממה מצטבר של הפרויקטים נאמד בכ- 1.4 מיליון טון, אשר מהווה גידול של 65% יותר מההפחתה הצפויה מהמקצה הראשון של התכנית.

פרסום

שמונה מבין הפרויקטים אשר זכו במענק קיבלו מענק מוגדל עבור התקנות מסחריות ראשונות של פיתוח טכנולוגי ישראלי בסך כולל של 18.7 מיליון שקל אשר צפויים למנף השקעות בתחום החדשנות הסביבתית בגובה של כ-65.5 מיליון שקל.

הרשויות המקומיות זכו לשיעור הגבוה ביותר של מענקים בסבב זה – כ- 50% מסך המענקים. בנוסף, כ-20% מהמענקים ניתנו לפרויקטים בתחום המסחר והשירותים, והשאר- 30% לפרויקטים בתחום התעשייה והחקלאות.

כאמור, בשנת 2017 כבר יצא לפועל סבב המענקים הראשון, במסגרתו הוקצו כ-74 מיליון שקל ל-90 פרויקטים, הצפויים להביא לחיסכון שנתי של כ-130 מיליון קוט"ש.

מסלול זה תוקצב במסגרת החלטת הממשלה מספר 542 ("הפחתת פליטות גזי חממה וייעול צריכת האנרגיה במשק"), אשר קבעה יעד לאומי של צמצום צריכת החשמל בשיעור של לפחות 17% עד שנת 2030 ביחס לתרחיש עסקים כרגיל. בהחלטה הוקצה סך של 300 מיליון שקל למענקים לפרויקטים להתייעלות באנרגיה והפחתת פליטות גזי חממה. בשנת 2016 התקבלה החלטת ממשלה 1403, שנועדה לפרט את המנגנונים ליישום החלטת 542 ובמסגרתה הוקם מסלול הסיוע להשקעות בפרויקטים אלה.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום