עוברים לחשמל, מפחיתים זיהום אוויר

: המשרד להגנת הסביבה מקדם תוכנית לחייב את מפעילי התחבורה הציבורית להגיע באופן הדרגתי ל-100% רכש אוטובוסים מאופסי פליטות בתחבורה הציבורית העירונית; טיוטת ההוראות המחייבות פורסמה להערות הציבור

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "תחבורה ציבורית חשמלית תפחית זיהום אוויר בישראל, בפרט במרכזי הערים, ומהווה מרכיב חשוב במאבק במשבר האקלים. המהלך הנוכחי של המשרד לחיוב מפעילי התחבורה הציבורית לעבור בהדרגה ל-100% רכש של אוטובוסים מאופסי פליטות עד 2025 יוביל שינוי, ויביא לשיפור של איכות האוויר שאותו כולנו נושמים"

המשרד להגנת הסביבה פרסם להערות הציבור טיוטת עדכון הוראות הניתנות למפעילי תחבורה ציבורית, במסגרתן הוא מחייב אותן לעבור באופן הדרגתי ל-100% רכש של אוטובוסים מאופסי פליטות עד שנת 2025. מהלך זה מתרחש בהתאם למגמה העולמית של מעבר לתחבורה ללא פליטות, בפרט בתחבורה העירונית, ובהמשך לפרסום מפת הדרכים של המשרד להגנת הסביבה למעבר לאוטובוסים חשמליים ותמיכת המשרד ברכש אוטובוסים חשמליים.

פרסום

טיוטת התיקון להוראות בהתאם ליעד זה פורסמה באתר החקיקה הממשלתי ופתוחה להערות הציבור עד 8 באוגוסט 2021.

מימוש הוראות אלו יביא לכך שבשנת 2026 כ-50% מציי האוטובוסים הציבוריים העירוניים יהיו חשמליים, ועד לשנת 2035 יהיה 100% מצי התחבורה הציבורית העירונית חשמלי.

במקביל לקידום ההוראות, השקיע המשרד להגנת הסביבה 87 מיליון שקל לסיוע למפעילי התחבורה הציבורית ברכישת אוטובוסים חשמליים. כיום פועלים בישראל יותר מ-100 אוטובוסים חשמליים, ומאות אוטובוסים חשמליים נוספים נמצאים בהליכי רכש וצפויים להיכנס לשירות בשנה הקרובה, גם בתמיכת המשרד להגנת הסביבה.

הפרויקט כולו מקודם בתיאום עם משרד התחבורה ומשרד האנרגיה כחלק מתכנית לקידום תחבורה חשמלית ולהפחתת הפליטות מתחבורה.

לאוטובוסים המשמשים לתחבורה ציבורית יש השפעות חיוביות הנובעות מהפחתת השימוש בכלי רכב פרטיים. הפחתה זו מובילה לירידה בזיהום האוויר, להפחתת הגודש, להפחתת תאונות דרכים וכן להפחתת השטחים הנדרשים לחנייה במרחב העירוני.

פרסום

עם זאת, התחבורה הציבורית בישראל מונעת רובה בדיזל, ולכן יש לה שלוש השפעות סביבתיות ובריאותיות שליליות עיקריות: פגיעה באיכות האוויר בקרבת אוכלוסייה; השפעה לרעה על משבר האקלים ומטרדי רעש.

התחבורה הציבורית העירונית פועלת במרכזי ערים המתאפיינים בצפיפות אוכלוסין גבוהה. לפי תחשיבי המשרד להגנת הסביבה, העלות החיצונית השנתית של זיהום האוויר מפעילות כלל האוטובוסים העירוניים לתחבורה ציבורית בישראל מוערכת בכ-100 מיליון שקל בשנה.

בשוק האוטובוסים קיימות כיום מספר טכנולוגיות הנעה שאינן פולטות זיהום אויר באופן ישיר, כאשר הזולה והזמינה שבהן היא הנעה חשמלית. אוטובוס חשמלי גורם להפחתה של 60%-80% בפליטות גזי החממה לעומת אוטובוס דיזל, ומפחית פי שלושה את הרעש. לכן, המשרד להגנת הסביבה רואה במעבר לאוטובוסים חשמליים פתרון לבעיות הקיימות כיום.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

תרגיל חירום חסר תקדים של חברת החשמל יחל ביום ראשון

13 ביולי 2024

"מה שטוב לאירופה טוב לישראל": רפורמת הייבוא החדשה של ממשלת ישראל

13 ביולי 2024

השקעה של 8 מיליון ש"ח בשיקום ופיתוח אטרקציות תיירותיות ומרכזי מבקרים בחבל ת...

11 ביולי 2024

וועדת הכלכלה המשיכה הבוקר להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן...

30 ביוני 2024

שאול גולדשטיין "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור כאן"

21 ביוני 2024

מאיר שפיגלר, מנכל חברת החשמל: בישיבת מרכז השלטון המקומי עם ראשי רשויות מכלל...

16 ביוני 2024

תרגיל חירום חסר תקדים של חברת החשמל יחל ביום ראשון

13 ביולי 2024

"מה שטוב לאירופה טוב לישראל": רפורמת הייבוא החדשה של ממשלת ישראל

13 ביולי 2024

השקעה של 8 מיליון ש"ח בשיקום ופיתוח אטרקציות תיירותיות ומרכזי מבקרים בחבל ת...

11 ביולי 2024

וועדת הכלכלה המשיכה הבוקר להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן...

30 ביוני 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום