אסדרת פעילות מתקני החשמל באתר אלון תבור

לאחר מכירתם על ידי חברת החשמל ​

הרפורמה בחברת החשמל קורמת עור וגידים, כאשר בהתאם להחלטת הממשלה, רשות החשמל מפרסמת אסדרה לפעילותם של מתקני הייצור באתר אלון תבור. זאת, בהתאם למועדים שנקבעו בהחלטת הממשלה.

באתר אלון ישנה יחידת ייצור יעילה בגז טבעי בהספק של 363 מגה וואט מותקן ושתי יחידות הפועלות בסולר בהספק של 110 מגה וואט כל אחת. בנוסף, ההחלטה מאפשרת הקמה של מתקני ייצור גמישים בגז טבעי בהספק מותקן של עד 230 MW שייתנו מענה לצורך בזמני תגובה מהירים הנובע מהטמעה נרחבת של אנרגיות מתחדשות הצפוייה בשנים הקרובות.

פרסום

במסגרת ההחלטה נקבע כי יחידות הייצור הפועלות בגז טבעי באתר ישתלבו בשוק הסיטונאי לחשמל המוקם בימים אלו, בדומה לשוקי החשמל הפועלים בארצות הברית, כך שהמחיר עבור האנרגיה המוזרמת לרשת ישתנה בכל חצי שעה בהתאם לביקושים ולהיצע במשק החשמל. במסגרת זו מתקני הייצור יגישו בכל יום הצעות מחיר לייצור אנרגיה וההחלטה על הפעלתן תיעשה על ידי יחידת ניהול המערכת על בסיס שיקולים כלכליים ותפעוליים. בהתאם לאופן פעולתם של מתקני הייצור בשוק האנרגיה, הרשות לא מפקחת על הסכם הגז של היצרן באתר ולא מכירה באופן ישיר בעלויותיו. במקום מנגנון של בקרת עלויות, היזם יהיה חופשי להשיג גז בצורה גמישה, באמצעות חוזים ורכישות נקודתיות, ויגלם עלויות אלו במסגרת הצעות המחיר לאנרגיה המוגשות למנהל המערכת מדי יום. יחידות הייצור בסולר הקיימות באתר יועמדו לרשות מנהל המערכת והמחיר עבור האנרגיה המיוצרת על ידם נקבע על ידי רשות החשמל באופן מפוקח.

יחידות הייצור באתר יועמדו כולן לרשות מנהל המערכת ולא יוכלו לבצע עסקאות עם צרכני קצה. בתמורה יהיו זכאיות היחידות לתשלומים קבועים לתקופה של 15 שנה (או 20 שנה ליחידות ייצור חדשות) בהתאם לזמינותן התפעולית. באופן זה רשות החשמל אינה חושפת את היזם לשינויים אפשריים בתעריף החשמל, מה שבתורו מאפשר הגשת הצעת מחיר גבוהה יותר לרכישת האתר מצד היזם. גובה התשלומים הקבועים נקבע כך שיאפשר את רכישת התחנה מחברת החשמל תוך החזר מלא של עלויות התחנה, וכן על מנת לתמרץ את היזם הזוכה לתחזק את היחידות באופן מיטבי.

פרסום

במקביל לפרסום ההסדרה על ידי רשות החשמל, ההליך המכרזי לרכישת אתר אלון תבור מקודם על ידי חברת החשמל אשר פירסמה בשבוע שעבר הזמנה להשתתפות בהליך התחרותי.

ההסדרה המפורסמת כעת תוטמע באופן מפורט באמות המידה בחודשים הקרובים, ותהיה זמינה ליזמים אשר יגישו הצעה לרכישת האתר. אמות המידה שיפורסמו יקבעו כללים רוחביים במשק החשמל, וככלל כללים אלה יחולו גם על תחנות נוספות שירכשו מחברת החשמל או יוקמו באופן עצמאי במשק החשמל.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

רשות החשמל מפרסמת דשבורד מבוסס BI חדש המאפשר לקבל מידע מעודכן על פוטנציאל...

7 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום