בשל השלכות על אספקת חשמל בחודשי החורף: המשרד להגנת הסביבה אישר דחיה בהשבתת יחידה 1 ברוטנברג בחודשיים בלבד

לאור חוות הדעת של משרד האנרגיה ורשות החשמל, הקובעת כי קיים סיכון ממשי לאי-אספקת חשמל אם תושבת היחידה כעת, כפי שנקבע בהיתר הפליטה ולאור טעות בהערכות שביצעה חברת החשמל – מצא לנכון המשרד לאשר דחייה זו * המשרד סירב לדחייה כוללת בלוחות הזמנים בהיקף של עד 11.5 חודשים וייבחן כל בקשה להשבתה לגופה, ביחס להתקדמות התוכנית ובכפוף לחוות דעת משרד האנרגיה בדבר הסיכון לאי-אספקת חשמל * בתוך שבוע תגיש החברה למשרד תוכנית חדשה להפחתה נוספת ביחידות הפחמיות

==

בהמשך לסירוב המשרד להגנת הסביבה לדחייה של עד 11.5 חודשים בלוחות הזמנים להתקנת סולקנים בתחנת הכוח רוטנברג של חברת החשמל באשקלון, ולאחר שהתקבלה עמדת רשות החשמל ומשרד האנרגיה בדבר הסיכון הממשי לאי-אספקת חשמל כתוצאה מרזרבה נמוכה של חשמל – מצא המשרד להגנת הסביבה כי הוצגו נימוקים מספיקים לדחיית השבתת יחידה מס' 1 בלבד ברוטנברג בחודשיים, עד ל-15 במארס 2017.

פרסום

המשרד להגנת הסביבה דרש ממשרד האנרגיה ורשות החשמל לבחון את ההשלכות המשקיות של השבתת יחידה 1 במועד שנקבע בהיתר הפליטה, וכן של דחיית לוחות הזמנים כמבוקש על-ידי חברת החשמל. בחוות הדעת שהתקבלה נקבע, כי ללא דחייה זו קיים סיכון להפעלה תקינה של משק החשמל, וגרימת סיכון לאוכלוסיה בהשבתת אספקת חשמל. לאור חוות דעת זו, נעתר המשרד להגנת הסביבה לדחות את לוחות הזמנים במינימום האפשרי.

יצוין, כי בשל תוספת הפליטות הנגרמת מדחיות אלה, הורה המשרד לחברת החשמל להגיש לו בתוך שבוע תוכנית להפחתה נוספת ביחידות הפחמיות. הפחתה זו הוצגה על ידי חברת החשמל כאפשרית, באמצעות השבתה תקופתית של יחידות בעונות המעבר.

פרסום

בנוגע לשאר היחידות הפחמיות ברוטנברג, יחידות 2,3 ו-4: המשרד סירב לדחייה בהיקף של עד 11.5 חודשים ויבחן את הדחיות הנדרשות עם התקדמות התוכנית, ביחס ללוח הזמנים המעודכן, וישקול בכל נקודת זמן, לפני ההשבתה, אם לאשרן. אישור יינתן בכפוף לחוות דעת של משרד האנרגיה ורשות החשמל בדבר רזרבות החשמל והסיכון לאספקת החשמל.

יצוין, כי חברת החשמל ביקשה כעת את השינוי בלוחות הזמנים ביחס להיתר הפליטה לאחר שהתברר כי טעתה בהערכותיה המוקדמות, ועל כן, ולאור תקלות ביחידות רבות, החברה ביקשה לשנות את מדיניות ניהול הסיכונים שלה, כך שלא יושבתו שתי יחידות פחמיות במקביל בעונות שיא. המשרד רואה בחומרה טעות זו של חברת החשמל, ורק בשל החשש לאי-אספקת חשמל לתושבים נעתר לבקשה להשבית את יחידה 1.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום