הציבור מוזמן להעביר הערות לטיוטות תיקוני היתרי הפליטה לאוויר בתחנות הכוח רוטנברג ואורות רבין; ההיתרים קובעים חובה להשבתת יחידות פחמיות בהיקף של 90 יום נוספים, עד לסגירת היחידות ב-2022

המשרד להגנת הסביבה מזמין את הציבור להעביר הערות לטיוטות תיקוני היתרי הפליטה לאוויר בתחנות הכוח רוטנברג ואורות רבין; ההיתרים קובעים חובה להשבתת יחידות פחמיות בהיקף של 90 יום נוספים, עד לסגירת היחידות ב-2022 

 

ההשבתות יצמצמו את זיהום האוויר העודף הנגרם מעיכוב נוסף בפרויקט הסולקנים, על רקע תקלות וחשש של חברת החשמל ממצב של אי-אספקת חשמל לאוכלוסייה

פרסום

 

המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום (ג') להערות הציבור את טיוטות תיקוני היתרי הפליטה לאוויר בתחנות הכוח רוטנברג ואורות רבין. זאת, לאור בקשת חברת חשמל לישראל כי תאושר לה דחייה בלוחות הזמנים להשבתת יחידות בתחנת הכוח רוטנברג ביחס להיתר הפליטה שהוציא המשרד להגנת הסביבה לפי חוק אוויר נקי ב-30.9.2016, על רקע תקלות וקשיים של חברת החשמל ביישום פרויקט הפחתת הפליטות ("הסולקנים") ביחידות השונות – ובשל חשש שהביעה חברת החשמל מפני אי אספקת חשמל למשק ולאוכלוסייה כולה.

 

בטיוטת תיקון ההיתר מפורסם להערות הציבור עדכון ללוחות הזמנים להפחתת פליטות ביחידות הפחמיות בתחנת הכוח רוטנברג. לאור העובדה, כי תיווצר פליטה עודפת כתוצאה מהדחיות של 10 ו-17 חודשים ביחידות 4 ו-3, בהתאמה, בשל המשך הפעלת יחידות הייצור הפחמיות ברמות הפליטה הנוכחיות, ומתוך הסתכלות כוללת על השפעת ייצור החשמל בפחם על איכות האוויר בכלל ישראל, המשרד מפרסם להערות הציבור גם את טיוטת תיקון ההיתר לתחנת הכוח אורות רבין.

 

בטיוטת תיקון ההיתר לתחנת הכח אורות רבין מעוגנת דרישה חדשה: השבתה יזומה ביחידה מיחידות 1-4 הישנות והמזהמות בעונות המעבר למשך 30 יום בכל אחת מהשנים שעד סגירת היחידות – הצפויה ב-1 ביוני 2022 (כולל).

 

לאור העובדה שהשבתה למשך 60 יום כבר בוצעה בשנת 2018 לפי תנאים שהציב המשרד, ובתוספת התחייבות קיימת שעוגנה בהיתר בראשית 2018 להשבתה יזומה של 30 יום בכל אחת מהשנים שעד לסגירת היחידות, מדובר בהשבתה של 300 יום במצטבר על פני השנים 2018-2022.

 

יצוין, כי השבתת כל יחידה מיחידות 1-4 באורות רבין למשך יממה מונעת זיהום אוויר בעלות משקית של כ-1 מיליון שקל, וההשבתות הנוספות שנקבעו הן כמעט שוות ערך לפליטה העודפת.

 

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להעביר הערותיו לנוסח טיוטת תיקוני ההיתרים לתחנות הכוח אורות רבין ורוטנברג עד לתאריך 30.10.18 לכתובת האימייל: [email protected]. לאחר קבלת הערות הציבור וסיום הטיפול בהן, המשרד יפרסם את תיקוני ההיתר הסופיים.

 

פרסום

לטיוטות ההיתרים:

אורות רבין:

http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv/SvivaAir/DocLib/orot_rabin/Orot%20Rabin%20181016.pdf

 

רוטנברג:

http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv/SvivaAir/DocLib/rotenberg/Rotenberg%20181016.pdf

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

Enlight מרחיבה את פעילותה ונכנסת לשוק המבוזר באמצעות חברת בת Enlight Local

15 באפריל 2024

25.7 שוק החשמל יפתח לתחרות

14 באפריל 2024

רפורמת "מה שטוב באירופה" אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

4 באפריל 2024

חיבור החשמל התת ימי בין ישראל לקפריסין ולאירופה יוצא לדרך

3 באפריל 2024

נשיא המדינה יצחק הרצוג: הפתרון לתרחיש העלטה הוא פיתוח ביטחון אנרגטי בחירום

3 באפריל 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

Enlight מרחיבה את פעילותה ונכנסת לשוק המבוזר באמצעות חברת בת Enlight Local

15 באפריל 2024

25.7 שוק החשמל יפתח לתחרות

14 באפריל 2024

רפורמת "מה שטוב באירופה" אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

4 באפריל 2024

חיבור החשמל התת ימי בין ישראל לקפריסין ולאירופה יוצא לדרך

3 באפריל 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום