חברת החשמל נערכת לשרב הגדול ממליצה ונותנת טיפים לשימוש מושכל בחשמל

 

 

לקראת ימי החום הקיצוני:

פרסום

חברת החשמל נערכת לשרב הגדול

ממליצה ונותנת טיפים לשימוש מושכל בחשמל

 

בשל מזג האוויר הקיצוני והחום הכבד שצפוי החל מהסופ"ש ,חברת החשמל תצמצם עבודות יזומות אשר מצריכות הפסקות חשמל

 

וכן תימנע מניתוק לקוחות חייבים בשיאי החום בימים ראשון ושני הקרובים

 

לאור מזג האוויר הקיצוני הצפוי, הנחה עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל,  את חטיבות החברה לצמצם ככל האפשר את העבודות היזומות המתוכננות במערכות תשתית החשמל ומחייבות הפסקות חשמל וכן , הנחה להימנע מניתוק לקוחות בגין חוב לחברת החשמל בשיאי החום בימים ראשון ושני הקרובים

 

חברת החשמל נערכה לשיאי הביקוש של הקיץ ובחודשים האחרונים קיימה עבודות תחזוקה ושיפוצים ביחידות הייצור  ובכל מערכת החשמל ברחבי הארץ על מנת להכשירן לעבודה במתכונת מלאה.  לקראת שיאי הביקוש לחשמל החברה הקימה צוותי עבודה במגוון תחומים, התקיים תרגיל היערכות לקיץ בו השתתפו כל יחידות החברה ויתר הגורמים במשק החשמל, יחידות הייצור שופצו ובוצעו בהן עבודת תחזוקה לקראת תקופת הקיץ  ועוד.

 

שיאי הצריכה המשקית שנרשמו עד כה : בחורף 2015 – 11.933 מגה וואט , בקיץ  2012 11.890 מגה וואט .

 

חטיבת הלקוחות בחברה נערכה וביצעה עבודות תחזוקה ברשתות  החשמל  תוך ביצוע פעולות תחזוקה  בהן: סריקות לאורך רשתות החשמל לגילוי תקלות העלולות לגרום נזק לרשתות החשמל בימי הקיץ , ניקוי פרוזדורים מתחת לקווי מתח למניעת שריפות, נשטפו מבדדים על עמודי החשמל על מנת להסיר את האבק שהצטבר עליהם, בוצעו בדיקות וביקורות מקיפות בתחנות הטרנספורמציה ובנוסף, טופלו נקודות תורפה רגישות ברשת החשמל העלולות לגרום להפרעות באספקת החשמל.

 

לקראת ימי החום, חברת החשמל צירפה לחשבונות החשמל של חודש יולי צרופה הכוללת עצות בנושאי בטיחות בשימוש בחשמל ושימוש מושכל בחשמל בקיץ. המידע נמצא גם באתר האינטרנט של החברה ובדף הפייסבוק שלה.  מידע זה משתלב במסע הסברה פרסומי של החברה שעלה לאחרונה בנושא בטיחות לילדים בקיץ, לרגל היציאה לחופש הגדול.

המסר המרכזי הוא: להימנע מטיפוס על עמודי חשמל ולהתרחק ממתקני חשמל, לצד המלצה לשמור על מגוון כללי הבטיחות בשימוש בחשמל.

 

עופר בלוך, המנכ"ל:" חברת החשמל נערכה בחודשים האחרונים לעמוד באספקת חשמל במהלך שיאי הביקוש לחשמל בחודשי קיץ 2015 ותעשה כל שדרוש לספק ללקוחותיה חשמל זמין ואמין גם במהלך ימי השרב הקרובים . רשת החשמל מגיבה לשינויים קיצוניים במזג האוויר ולתנודתיות חדה בצריכה,  החברה מתגברת את הצוותים בהתאם . אנו עומדים לרשות ציבור הלקוחות באמצעות מגוון אמצעי הקשר: דף הפייסבוק, אתר האינטרנט ומרכז שירות 103 של החברה ונטפל בכל תקלה או מפגע אשר עלולים לנבוע כתוצאה מהחום הכבד."

 

בחברת החשמל מציינים , כי למרות היערכות מקיפה של חברת החשמל עלולות להתרחש תקלות  באופן מפתיע והחברה  ערוכה  לכל תרחיש וערוכה בפרט לתרחיש הקיצון של הפרעות באספקת הגז מ"תמר" באמצעות אונית הגט"ן (גז טבעי נוזלי) המשמשת כגיבוי חם למערכת. חברת החשמל פועלת בכוננות  24/7  ועושה כל שניתן על מנת לספק חשמל לכל דורש.

 

טיפים לחיסכון בצריכת חשמל

רוכשים מזגן? – ודאו שהוא יעיל לפני רכישת מזגן, התייעצו עם מומחה לגבי התאמתו לגודל החדר, מיקומו, ואופי השימוש בו, ורכשו מזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה ככל האפשר, רצויA. יישום פשוט – חיסכון גדול

שמרו על ניקיון מסנני המזגן – נקו אותם לפחות פעמיים בשנה. בקיץ, כוונו את תריסי המזגן כלפי מעלה וסיגרו חלונות ודלתות כאשר המזגן פועל. יוצאים מהחדר לזמן ממושך? – כבו את המזגן.

פרסום

קריר ונעים – וגם חסכוני : הטמפרטורה המומלצת בבית בקיץ היא כ-25 מעלות. כיוון המזגן לכל מעלה פחות גורם לעלייה של כ- 5% בצריכת החשמל שלו.

נצלו את השמש בקיץ, וגם בשאר חודשי השנה, האמצעי היעיל ביותר לחימום מים הוא דוד השמש. לפני הקיץ דאגו לנקות את הקולטים מאבק ומלכלוך, וודאו שדבר אינו מטיל עליהם צל.

נורות חסכוניות – חוסכות גם במיזוג: החליפו את נורות הליבון וההלוגן הישנות בנורות חסכוניות, ותרוויחו מכל הכיוונים: הנורות החדשות צורכות פחות חשמל, מאריכות ימים הרבה יותר מנורות הליבון, ואינן פולטות כמעט חום – וכך מפחיתות את צריכת החשמל למיזוג אוויר. אל תתנו לחום לחדור למקרר ולמקפיא הקפידו על סגירה טובה של דלתות המקרר והמקפיא, וודאו כי אטמי הגומי מסביב לדלת תקינים ומאפשרים סגירה הרמטית.

 

נעבור את הקיץ בשלום בבית

מים וחשמל ביחד – זה מסוכן! –  לא ניגשים למכשירי חשמל בידיים רטובות או כשהרגליים יחפות. יש בבית ילדים קטנים? – התקינו בכל הבית שקעים בטיחותיים המוגנים באמצעות תריס מגן, מכסה  או פקק מיוחד.  אל תשתמשו במכשירי חשמל בקרבת מים וליד הבריכה. מים וחשמל ביחד – זה מסוכן! – אל תשתמשו במכשירי חשמל בקרבת מים וליד הבריכה.

מכשיר לא תקין מסכן חיים

אל תשתמשו במכשירי חשמל פגומים, כאלו שחוט החשמל בהם קרוע, או שהחיבור שלהם לתקע חשוף. זקוקים לתיקון או לעבודת חשמל? – הזמינו רק חשמלאי מורשה, גם לביצוע עבודות פשוטות, ואל תנסו לתקן בעצמכם! ביצוע עבודות חשמל בידי אדם שאינו מוסמך לכך הוא גם עבירה על החוק וגם עלול לסכן חיים! עוברים דירה? – הזמינו חשמלאי מורשה לבדיקת מיתקן החשמל בדירה החדשה. האם ההארקה תקינה? – יש לבדוק את ההארקה, באמצעות חשמלאי בודק, אחת ל10- שנים, ובדירות שנבנו לפני 1979 – אחת ל5- שנים. נוסף לכך, מומלץ לבדוק את תקינות ההארקה לאחר שיפוץ דירה או מעבר לדירה חדשה. בחוץ לא מטפסים על עמודי חשמל! לא פותחים ארונות חשמל ולא משחקים לידם! מים וחשמל ביחד – זה מסוכן!

נתקלתם בארון חשמל פתוח או בחוט חשמל קרוע ברחוב או בחצר? – התקשרו מייד 103 לחברת החשמל או 100 למשטרה, או דווחו באפליקציה של חברת החשמל, והרחיקו כל מי שנמצא בסביבה!

להלן קישורים :  https://www.iec.co.il/homeclients/pages/bulletin.aspx

המלצות נוספות לקיץ יוכלו הלקוחות למצוא באתר ישירות מדף הבית וכן בדף הפייסבוק של החברה  :

https://www.iec.co.il/homeclients/pages/summer20150330-1778.aspx

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום