חתימה היסטורית: ישראל מצטרפת ל-PPCA, הסכם עולמי לצמצום השימוש בפחם; מצהירה על הפסקת השימוש בפחם עד 2030

השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין: "מרגע כניסתי לתפקיד נרתמתי למהלך הצמצום בשימוש בפחם ולסגירת יחידות 1-4 המזהמות בחדרה. מדינת ישראל העמידה בפני עצמה יעדים שאפתניים לצמצום השימוש בפחם. כל זאת על מנת לצמצם את זיהום האוויר, ולעמוד ביעדי הפחתת גזי החממה על פי מחויבותנו במסגרת הסכם פריז"

 

  • שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: "בשנים האחרונות גיבשתי מדיניות אנרגיה חדשה, ששמה דגש על הפחתת השימוש בפחם תוך שמירה על בריאות הציבור והביטחון האנרגטי של מדינת ישראל. מאז כניסתי לתפקיד, הכרזתי על סגירת התחנה הפחמית בחדרה, על סגירת התחנה הפחמית באשקלון, על ביטול הקמת תחנה פחמית נוספת, על הפחתה דרמטית בשימוש בפחם בייצור חשמל, ובעיקר על תוכנית 2030 החדשה לגמילת ישראל מאנרגיה מזהמת בתחומי החשמל, התחבורה והתעשייה. משרד האנרגיה פועל לקידום מואץ של כניסתן של אנרגיות נקיות ומתחדשות לישראל, וימשיך לפעול להפחתת זיהום האוויר לטובת כלל הציבור"

 

פרסום

באירוע חגיגי שהתקיים בסוף השבוע בוועידת האקלים (COP24) בקטוביץ' שבפולין, הצטרפה ישראל ליוזמת ה-PPCA – קואליציה עולמית לצמצום השימוש בפחם – ותעמוד בשורה אחת יחד עם מדינות מתקדמות כדוגמת קנדה, בריטניה צרפת, דנמרק והולנד.

שרי הגנת הסביבה והאנרגיה – ח"כ זאב אלקין וח"כ ד"ר יובל שטייניץ – מובילים בשנים האחרונות מדיניות משותפת להפחתת השימוש הפחם במטרה לצמצם את זיהום האוויר ופליטת גזי חממה ולמנוע תחלואה ותמותה. התוכנית לישראל עד שנת 2030 היא אפס פחם, מקסימום אפשרי של אנרגיה מתחדשת והיתר בגז טבעי. תוכניתו של שר האנרגיה אשר פורסמה לציבור לאחרונה, וכן בתכנית הלאומית לצמצום זיהום אוויר שמקדם המשרד להגנת הסביבה מתוקף חוק אוויר נקי.

במפגש ה-23 של המדינות השותפות לאמנת האקלים (COP23 שהתקיים בדצמבר 2017 בבון שבגרמניה) השיקו קנדה ובריטניה את קואליציית Powering Past Coal Alliance שמטרתה לעודד צמצום והוצאה משימוש של פחם בעולם ולקדם צמיחה ירוקה. 28 מדינות כבר הצטרפו וכן עשרות ערים, ארגונים, עסקים ותאגידים מכל רחבי העולם. השותפות ביוזמה מהווה הזדמנות מצוינת ללמוד מניסיונן של מדינות אחרות, לייצר שיתוף פעולה להחלפת מידע ומומחיות.

השותפים ליוזמה מתחייבים להפחית באופן הדרגתי ייצור חשמל מפחם וכן לתמוך באנרגיה נקייה במדיניות ממשלתית ותאגידית. הקואליציה תומכת בהפחתת השימוש בפחם במדינות OECD עד 2030 ובעולם כולו עד 2050.

פרסום

בשנים האחרונות נעשו בישראל צעדים משמעותיים להפחתת זיהום האוויר וגזי חממה מייצור אנרגיה, אשר כבר הביאו להפחתה של כ-25% בייצור החשמל מפחם ביחס לשנת 2015 ולצמצום בפליטת מזהמים בשיעור של עשרות אחוזים.

הצעדים המשמעותיים ביותר, אשר על בסיסם אושרה הצטרפות ישראל ליוזמה הם הקביעה בהחלטת ממשלה כי יחידות 1-4 בתחנת הכח אורות רבין בחדרה, המהוות שליש מכושר הייצור הפחמי בישראל, ייסגרו עד יוני 2022; הקביעה בהיתרי הפליטה שנתן המשרד להגנת הסביבה לתחנות הכח הפחמיות ובמדיניות שר האנרגיה, כי יופעל סדר העמסה סביבתי בייצור חשמל, המעדיף גז טבעי על פני פחם; וכן ההצהרה כי עד לשנת 2030 יופסק באופן מוחלט השימוש בפחם.

הצטרפות ישראל ליוזמה מהווה הזדמנות להמשיך ולקדם את מדיניות הממשלה להפחתת השימוש בפחם בתמהיל הדלקים לייצור חשמל, גם בזירה הבינלאומית שכן צמצום השימוש בפחם בישראל, מפחית את זיהום האוויר ומסייע בהשגת יעד הפחתת גזי חממה אשר המדינה התחייבה להם במסגרת הסכם פריז.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום