יובל שטייניץ שר האנרגיה >> "לא פשוט להביא לכאן חברות אנרגיה בינלאומיות חדשות"

"יש חשש מהרגולציה בישראל אבל נמשיך במאמץ להביא לישראל חברות חדשות", כך לדברי שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בועידת אנרגיה וכלכלה. לדבריו, "אנחנו בדיאלוג עם הטורקים על הסכמי ייצוא וממשיכים לקדם את צינור הגז מישראל לאירופה"

"אנחנו מציינים היום שנה למתווה הגז, שנה דרמטית למשק האנרגיה", כך אמר היום שר האנרגיה יובל שטייניץ בפתח ועידת האנרגיה ה-3 שנערכה היום. לדברי שטייניץ, "מתווה הגז הצליח לחלץ את משק האנרגיה מהקיפאון, ושדה לווייתן נכנס לפיתוח מואץ, שאפילו מקדים את לוחות הזמנים. במקביל, שדות הגז כריש ותנין נמכרו לשחקן חדש, חברת אנרג'יאן, והמונופול התחיל להתפרק. מהיום, לא הכול בידיים של קבוצה. המחירים התחילו לרדת, ותחנות כוח החלו לרכשו גז במחירים של 4-5 דולר ליחידה ואנו רואים התגברות של התחרות. בנוסף, לראשונה השנה, רוב הייצור במשק החשמל, מעל ל-60%, נעשה בגז טבעי".
לדברי שטייניץ, "למרות הטענות שמחיר הגז בישראל יקר, מדדים בינ"ל מוכיחים שהמחיר בישראל הוא כמעט הכי זול באירופה. חוזה הגז עם חברת החשמל הירדנית עתיד להתממש עם פיתוח לווייתן, ואנחנו במגעים עם טורקיה על הסכמי ייצוא, לצד המשך המגעים לצינור הגז מישראל לאיטליה ומערב אירופה".

פרסום
לדברי שטייניץ, "לצד המתווה, אנחנו פותחים את הים לתחרות והודענו על הארכת המכרז. עשינו מכרז מעולה, ורואד-שואו, אבל לא פשוט להביא לכאן חברות אנרגיה חדשות, בגלל המצב הגיאו-פוליטי והירידה במחיר הנפט. זה מאמץ מתמשך, כי יש חשש מהרגולציה בישראל, אבל אני משוכנע שנצליח להביא חברות נוספות".

פרסום
שטייניץ גם התייחס לבריאות הציבור כתוצאה ממהפכת הגז הטבעי. לדבריו, "משרד האנרגיה השתנה מבחינת  ערכי היסוד שלו. אנחנו לא מסתכלים רק על אספקת האנרגיה לתושבי ישראל, אלא גם על שיקולי איכות סביבה. מכל הדלקים שבעולם, הדלק הכי נקי וידידותי לסביבה הוא הגז הטבעי. הטעות הכי גדולה שאנחנו יכולים לעשות זה לעכב את התהליך של המעבר מפחם לגז טבעי, במשק החשמל ובתעשייה. ב-2012 עוכבה תכנית הפיתוח של תמר והמשק שילם מיליארדים על הטעות הזאת, ושילם בכמויות גדולות של אוויר מזוהם כתוצאה משריפה של פחם, סולר ומזוט. זה לא יקרה עוד פעם. לא נחזור על טעויות העבר".
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש
Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום