לראשונה בישראל: טראלייט מקדמת בשילוב עיריית קריית ביאליק מודל חדשני של "עיר ירוקה"

לראשונה בישראל: טראלייט מקדמת בשילוב עיריית קריית ביאליק מודל חדשני של "עיר ירוקה"

קבוצת טראלייט זכתה במסגרת קול קורא משרד האנרגיה במענק חדשנות בסך של 1.3 מיליון שקל

פרויקט העיר הירוקה משלב קירויים סולאריים, עמדות טעינה לרכבים חשמליים עם מתקן אגירה במרכז העיר

פרסום

בנוסף, טראלייט ועיריית קריית ביאליק ישיקו מיזם חינוכי לתלמידי חטיבת הביניים הסמוכה לאתר שבו ילמדו חינוך אקלימי

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט זכתה בקול קורא של משרד האנרגיה ולשכת המדען הראשי, להקמת פרויקט מיקרו-גריד ראשון מסוגו בקריית ביאליק, במסגרתו החברה תקים קירוי סולארי על גבי מגרש חניה, בשילוב עמדות טעינה לרכבים חשמליים ומתקן אגירה. הפרויקט, אשר זוכה לתמיכה בהיקף של 1.3 מיליון שקל, יכלול בשלב הראשון 500 קילו-וואט סולארי, 10 עמדות טעינה לרכבים חשמלים ואגירה בקיבולת של 2.3 מגה וואט שעה. בשלב הבא, ככל שהביקוש לעמדות הטעינה יגדל, צפוי שהפרויקט יתרחב.

לשם הקמת מערכת חשמל שתוכל להתנהל גם באופן אוטונומי ללא תלות ברשת, יוקם בחניון מרכז הספורט "אפק" בקרית ביאליק קירוי סולארי, אשר יפיק חשמל נקי וזול שיטעין את המערכת לאגירת החשמל, וזו תשמש את עמדות הטעינה שיוקמו במקום במסגרת הפרויקט, לרווחת תושבי העיר.

בנוסף, במסגרת הפרויקט, טראלייט ועיריית קריית ביאליק מתכננות להשיק מיזם חינוכי לתלמידי חטיבת הביניים הסמוכה לאתר, שבו ילמדו על הטכנולוגיה והקשר שלה לשינויי האקלים ופרויקט הגמר של כל תלמיד יהיה תכנון פרויקט דומה למקום מגוריו. בכך, מעריכים הצדדים כי הפרויקט יתרום להנחלת השימוש בגגות סולאריים ביתיים בפרט וצריכת אנרגיה מתחדשת ככלל.

לדברי רני ליפשיץ, מנכ"ל חברת טראלייט: "אנו גאים לקחת חלק במהפכה הירוקה בישראל ובהובלת פרויקטי אנרגיה חדשניים ברחבי הארץ. אנו מקדמים את החזון של קידום ערים ירוקות הכולל ייצור חשמל סולארי, שילוב אגירה ועמדות הטענה לרכבים חשמליים ובכוונתנו להוביל את התחום במדינת ישראל בשנים הקרובות. במקביל לפעילות האורבנית המתפתחת, טראלייט מקדמת את שני הפרויקטים הקרקעיים הסולאריים הגדולים ביותר בארץ, פרויקטי התענך ופרויקט הבקעה, ששניהם יחד יתרמו למשק החשמל כ-600 מגה-וואט של אנרגיה נקיה".

פרסום

ד"ר ליהי שחר ברמן, מנכ"לית איגוד ערים: "אני מברכת את קריית ביאליק וקריית מוצקין על שזכו להוביל את מהפכת האנרגיות הנקיות במחוז. המעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת במרחב הציבורי הוא מהלך קריטי שיתרום בצורה משמעותית להפחתת זיהום האוויר. אזור מפרץ חיפה סובל מעודף גורמים מזהמים, ולכן זו בשורה משמעותית שהצלחתה תקרין על פרויקטים נוספים שיחד ישפיעו על בריאותם של תושבי האזור כולו. צמצום הזיהום תלוי בגורמים רבים והצעד הקריטי ביותר הינו פינוי המפעלים המזהמים מן האזור. צמצום השימוש בדלקים ומעבר לרכבים חשמליים הצורכים אנרגיה מתחדשת יתרום למאבק מעצם כך שפחות אנשים יצרכו דלק ויעברו לשימוש באנרגיה מתחדשת ונקייה. ברכות לראשי העיר, ובעיקר לתושבי האזור".

לפי גל שופרוני, סמנכ"ל פיתוח עסקי ורגולציה בטראלייט: "לפרויקט יתרונות רבים למשק החשמל הישראלי, ביניהם מענה לרשת החשמל המקומית שייתכן ותתקשה לתמוך בטווח הארוך בביקוש הגדול שייצרו רכבים חשמליים. בנוסף, השימוש במתקן אגירה ייעל את הייצור וימנע איבודי אנרגיה שנגרמים בזמן הולכת החשמל ממרחק והשנאתו. פרויקט זה הוא דוגמא ייחודית לקירוי מגרשי חניה, אשר מיישם את עקרון הדו-שימוש במציאות שבה עתודות הקרקע של המדינה מוגבלות".

חברת טראלייט, בבעלות בעלי השליטה של מנורה מבטחים ולאומי פרטנרס, פועלת בתחום פיתוח וייזום פרויקטי אנרגיה סולארית בארץ ובעולם. לטראלייט שותפות אסטרטגית בלעדית עם תנועת המושבים, המאגדת 254 מושבים ברחבי הארץ. בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות טכנולוגיה בתחומי האנרגיה הירוקה ותהליכי הייעול אנרגטי. לחברה צבר פרויקטים של כ-750 MW בישראל וכן מאות מגה וואט בפרויקטים בחו"ל. מנכ"ל החברה הוא רני ליפשיץ ויו"ר החברה הוא יונל כהן.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

סופית: הממשלה החליטה לבטל את היוזמה להקים את תחנת הכוח OPC2 בחדרה

24 באפריל 2024

Enlight מרחיבה את פעילותה ונכנסת לשוק המבוזר באמצעות חברת בת Enlight Local

15 באפריל 2024

25.7 שוק החשמל יפתח לתחרות

14 באפריל 2024

חברת החשמל הגדילה ב- 50% את הספק החשמל הזמין לישובי חבל מודיעין ולמודיעין ע...

10 באפריל 2024

סיום העבודות של חברת החשמל לשדרוג משמעותי של רשת החשמל באזור התעשייה בעיר פ...

7 באפריל 2024

רפורמת "מה שטוב באירופה" אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

4 באפריל 2024

סופית: הממשלה החליטה לבטל את היוזמה להקים את תחנת הכוח OPC2 בחדרה

24 באפריל 2024

Enlight מרחיבה את פעילותה ונכנסת לשוק המבוזר באמצעות חברת בת Enlight Local

15 באפריל 2024

25.7 שוק החשמל יפתח לתחרות

14 באפריל 2024

חברת החשמל הגדילה ב- 50% את הספק החשמל הזמין לישובי חבל מודיעין ולמודיעין ע...

10 באפריל 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום