"עיר הבה"דים כישלון מוחלט – אפשר היה לחסוך עשרות מיליונים"

דברים קשים אלה הטיח מומחה בתחום ההתייעלות האנרגטית במשרד הביטחון ובבונים את עיר הבה"דים, פרויקט הדגל של מערכת הביטחון בשנים האחרונות. יו"ר ועידת קלינטק חיים אלוש: "זהו כישלון מהדהד, שמוכיח את חוסר החשיבה הממשלתית בכל נושאי איכות הסביבה, התייעלות אנרגטית וניצול אנרגיה בישראל".

 

דן בר משיח, מנכ"ל חברת אסקו להתייעלות אנרגטית: "אפשר היה לחסוך עשרות מליונים של שקלים בשנה על חוסר התייעלות אנרגטית בעיר הבה"דים. לאל חשבו על הנושא הזה בכלל. אני יכול לומר שזה כישלון מוחלט", אמר בדיון שנערך הבוקר בוועידת קלינטק ה-20 בירושלים.

פרסום

לדבריו של בר משיח, במקרה זה הבונים של עיר הבה"דים, הפרוייקט הכי גדול והכי יקר של למדינת ישראל בשנים האחרונות, נכשל בכל הנוגע להתייעלות אנרגטית. בר-משיח האשים את "אנשי הכספים האחראים על הפרויקטים, שכל מה שמעניין אותם הוא החזר מהיר של ההשקעות. כלומר, המשמעות, היא קנייה של מוצרים זולים.

שמעון רדליך מחברת תמהיל, המייצרת אמצעים מתקדמים להתייעלות אנרגטית במים: "אני מבקש שתאגידי המים יספקו לנו מים טובים ובריאים. הציפיה שלנו היא לקבל מים בריאים וטובים. מי שתייה מינרלים מכילים סידן. המטרה, מעבר לבריאות, היא גם התייעלות אנרגטית. בישראל יש 2 מיליון בתים. אנחנו בבתים שלנו מחממים לא רק מים, אלא אבנית. מדובר בכמויות גדולות של אבנית במים. המשמעות האנרגטית של זה, אם נטפל באבנית, יהיו לנו פחות 2 מיליון טון CO2  באוויר שלנו. זה ועוד לא דיברתי על התעשייה כאפשר לייעל את תהליך ייצור הקיטור ב-20 אחוזים, ולחסוך הון תועפות כסף – על חימום אבן", אמר.

יו"ר ועידת קלינטק חיים אלוש: "זהו כישלון מהדהד, שמוכיח את חוסר החשיבה הממשלתית בכל נושאי איכות הסביבה, התייעלות אנרגטית וניצול אנרגיה בישראל. המסקנות של ועידת קלינטק ה-20 מצביעות על כך שממשלת ישראל צריכה לשנות את דפוסי החשיבה בנושאי איכות הסביבה וקביעת יעדים חדשים לייצור אנרגיה – 50 אחוזים אנרגיה מתחדשת עד 2020.

תגובת גורמים במשרד הביטחון לטענה שהושמעה בכנס קלינטק, כאילו בניית עיר הבה"דים היא כישלון ביעילות אנרגטית:

 

קרית ההדרכה היא סמל לבניה בת קיימא

 

בעקבות דברים שהועברו מוקדם יותר מכנס קלינטק, תחת הכותרת "עיר הבה"דים כישלון מוחלט", ביקשו בכירים במשרד הביטחון לצרף את הדברים הבאים: "כפרויקט חלוצי בעליית צהל לנגב, קריית ההדרכה כבר מיישמת הלכה למעשה עקרונות בניה בת קיימא, יותר מכל פרויקט תשתית גדול אחר בישראל. בניה בת קיימא מושרשת עמוק בדי.אנ.איי. הצבאי מתמיד (כמו הפניות מבנים ובנייה במפתחות), ולצידה מוביל אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון שורה של פתרונות חדשניים ביותר, כגון בקרת מבנה, ניהול אחוד לאנרגיה וגיבוי עד כדי החלת תקינה מתקדמת לחומרי בניה ושיטות.

פרסום

 

כך למשל, בקריית ההדרכה של צה"ל בדרום 100 אחוזים מאנרגיית חימום המים היא באנגריה סולארית. כמו כן, כלל המבנים נבדקו וציונם האנרגטי גבוה מהממוצע לקמפוסים במשק. אין בארץ קמפוס יעיל יותר בהיבטי התייעלות אנרגטית.

 

הטענות שהועלו לוקות בחוסר אמינות בנתונים ובמגמתיות העולה מהם. קריית ההדרכה היא סמל לבניה בת קיימא. מי ייתן וגורמים אזרחיים ימשיכו וישכילו לחקות ממנה עקרונות שכבר מיושמים כיום בשטח", נמסר.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל חשמלנט. חשמלנט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום החשמל והתאורה .בחשמלנט תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום החשמל והתאורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כתבות נוספות

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

קורס עקרונות המאור - ייפתח 2.4.2024

11 במרץ 2024

ייעוד התקבולים העודפים ממכירת תחנת כח "אשכול" לכיסוי הוצאות המלחמה

7 במרץ 2024

חברות אנרגיה מובילות ויזמים בתחום האגרו-וולטאי ישתתפו בוועידה הבינלאומית S...

27 במרץ 2024

איגוד ערים לסביבה שרון כרמל הגיש פנייה דחופה לדחיית הדיון בות"ל בנושא הקמת ...

14 במרץ 2024

חן גיראט, מנהל הגנת הסייבר בחברת החשמל: "אין הרבה אנשים מיומנים בנושא הסייב...

13 במרץ 2024

קורס חישובי תאורה - יפתח 30.4.2024

11 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחרו תחום